Allianz SE şi-a vândut participaţia de 90% în Oldenburgische Landesbank AG (OLB) - cea mai mare bancă privată regională din Germania după active - către firma americană de private equity Apollo, pentru 300 de milioane de euro (336 de milioane de dolari), transmite Reuters.
Ulterior, Apollo va face o ofertă acţionarilor OLB pentru a cumpăra şi restul participaţiei de 10% pe care nu o deţine încă.
Allianz, cea mai mare companie de asigurări din Europa, a precizat că va continua să coopereze cu OLB pentru distribuirea de poliţie de asigurări. Allianz a anunţat în septembrie că scoate la vânzare OLB, care are active totale de 13 miliarde de euro (13,6 miliarde de dolari). Printre companiile care şi-au exprimat interesul s-au aflat firma americană de private equity Cerberus Capital Management şi Commerzbank, a doua mare bancă din Germania. Noile reglementări privind capitalul pentru sectorul asigurărilor din UE – Solvency II – au determinat companiile de asigurări, inclusiv Allianz, să-şi analizeze atent participaţiile pe care le deţin şi eventual să le vândă, pentru a-şi îmbunătăţi nivelul capitalului.
Conform unui articol publicat vineri în cotidianul Süddeutsche Zeitung, care citează surse din interiorul Allianz, compania de asigurări intenţionează să desfiinţeze 700 de posturi în Germania în următorii trei ani.Publicaţia susţine că aceste reduceri de posturi fac parte dintr-un program mai larg de reducere a costurilor care ar implica renunţarea la un număr total de 1.300 de locuri de muncă, dintre care o parte au fost deja eliminate prin pensionări anticipate. De asemenea, grupul german de asigurări vrea să unească o serie de facilităţi din cadrul diviziilor de operaţiuni şi solicitări până la finele lui 2020, adaugă Süddeutsche Zeitung, fără a oferi alte detalii.
Conducerea grupului ar fi prezentat aceste restructurări ca fiind inevitabile, din cauza procesului de digitalizare a muncii, o viziune contestată de numeroşi angajaţi care susţin că echipa managerială vrea doar să maximizeze profiturile.
Compania germană este prezentă şi pe piaţa din România, prin compania Allianz-Ţiriac Asigurări. Anul trecut, Allianz-Ţiriac a obţinut un profit operaţional consolidat din activitatea de asigurări de 12 milioane lei în 2016, în creştere cu 15,8% faţă de 2015. Conform datelor publicate de către Autoritatea de Supraveghere Financiară (ASF), Allianz-Ţiriac deţine o cotă de piaţă de 13,08% şi rămâne liderul pieţei de asigurări atât la nivel agregat, cât şi la nivelul segmentului asigurărilor generale.Agerpres