Allianz-Țiriac a înregistrat o creștere a clienților în primele trei luni ale lui 2022
Numărul de clienți noi care au ales soluțiile de protecție oferite de Allianz-Țiriac a crescut de 4 ori în primul trimestru din 2022 față de aceeași perioadă a anului trecut.
Avansul numărului de clienți și al vânzărilor a fost susținut de toate liniile de asigurare semnificative, însă cele mai importante creșteri au fost înregistrate pe segmentul asigurărilor RCA, de viață și agro.
Subscrierile din asigurări auto s-au triplat comparativ cu aceeași perioadă din 2021. Dinamica a fost influentață de contextul din piața RCA, care a făcut ca aproape jumătate din șoferii români să-și aleagă un alt asigurător. Allianz-Țiriac a fost unul dintre cei mai activi asigurători RCA, a păstrat politica tarifară neschimbată pentru asigurările anuale și a continuat să vină cu soluții pentru clienți și parteneri. Ne așteptăm însă ca în perioada următoare efectul conjuctural să se disipeze considerabil.
În mod încurajator, vânzările de asigurări de viață continuă să crească consecvent trimestru după trimestru. În intervalul ianuarie-martie 2022 primele subscrise din asigurări de viață s-au majorat cu peste 30%.
Virgil Șoncutean, CEO al Allianz-Țiriac: “Am avut în primul trimestru un efect conjunctural, determinat de situația din piața RCA și un efect structural, generat de atenția sporită pe care o acordăm asigurărilor de viață. Estimăm că primul se va consuma până la finalul anului 2022, în timp ce în zona asigurărilor de viață și de sănătate s-a deschis o oportunitate de anvergură, pe care ne-am propus să o valorizăm și mai mult. Faptul că am marcat cel de-al cincilea trimestru consecutiv de creștere cu două cifre a subscrierilor din asigurări de viață ne oferă încredere că putem contribui și mai mult la construirea unui viitor mai sigur și cu mai puține griji pentru români.”
Plăți de peste 238 de milioane de lei și 3,1 miliarde de lei în rezerve
În primele trei luni din 2022, Allianz-Țiriac a plătit peste 238 milioane de lei clienților și terților păgubiți în baza asigurărilor încheiate, cu peste 30% mai mult față de aceeași perioadă a anului 2021. Pe segmentul auto au fost achitate daune în valoare de 170 milioane de lei, o dinamică în linie cu evoluția subscrierilor. Creșteri de peste 30% ale despăgubirilor plătite au fost de asemenea înregistrate și pe linia asigurărilor property și de sănătate.
Cea mai mare despăgubire plătită pe un dosar s-a situat la 5,2 milioane de lei și a fost plătită în baza unei asigurări RCA pentru un accident auto care a avut loc în Italia și în urma căruia un pieton a fost grav rănit. A doua cea mai mare despăgubire, în valoare de 3,1 milioane de lei, a fost plătită în urma unui incendiu care a distrus toate echipamentele de producție ale unui client din industria textilă.
Pe lângă despăgubirile plătite, Allianz-Țiriac avea la finalul lunii martie 2022 aproximativ 3,1 miliarde de lei în rezerve tehnice. Prin constituirea acestor rezerve garantăm clienților că și angajamentele viitoate față de ei vor fi îndeplinite.
Profitul operațional, suma rămasă după plata despăgubirilor, constituirea rezervelor și deducerea cheltuielilor operaționale, s-a situat la 45,3 milioane de lei, în ușoară creștere față de primul trimestru din 2021. Menținerea pe trend pozitiv a profitabilității operaționale, în contextul presiunii în creștere a daunalității a fost posibilă datorită unei discipline riguroase a costurilor.
Soluțiile simplificate, tot mai utilizate
Aproximativ 28.000 de clienți au accesat Contul Meu – secțiunea online care poate fi accesată de pe telefon sau desktop, fără descărcarea unei aplicații, și care oferă acces la informații complete și detaliate despre asigurările în vigoare, permite notificarea daunelor, plata primelor, dar și achiziția de alte tipuri de asigurări. Recent, Allianz-Țiriac a introdus și posibilitatea ca utilizatorii să seteze intervalul orar în care doresc să fie contactați de un consultant Allianz-Țiriac pentru detalii suplimentare despre produse și servicii.
Noile funcționalități au fost bine primite de clienți, dovadă fiind triplarea numărului de utilizatori în ultimele trei luni. Cea mai mare parte a clienților utilizează Contul meu pentru plata primelor de asigurare aferente polițelor în vigoare, pentru a se documenta despre produse și pentru a-și achiziționa asigurările potrivite online.
Începând cu anul 2022, Allianz-Țiriac s-a concentrat pe ușurarea accesului clienților la protecție prin implementarea de soluții facile atât pentru achiziția de asigurări, cât și pentru accesarea beneficiilor oferite.
Contul meu, alături de ofertarea și achiziția rapidă, de pe telefonul mobil sau desktop pentru asigurările auto și de locuință, semnătura electronică, accesul la despăgubire printr-un proces 100% digital, datorită Claims Tracker, sunt câteva dintre inițiativele de simplificare și digitalizare ale Allianz-Țiriac.
Succesul se întoarce în comunitate
Businessul nu este singura preocupare consecventă a Allianz-Țiriac. Grija noastră față de comunitate este dovedită prin implicarea activă în rezolvarea de probleme în domenii critice, precum educație, sănătate sau sport. În primele luni din 2022, împreună cu partenerii noștri am susținut accesul a aproape 16.000 de copii la programe de incluziune socială, educație și performanță sportivă, iar împreună cu voluntari Allianz-Țiriac am contribuit la un viitor sustenabil prin plantarea a circa 4.000 de copaci.