Subsidiara din Romania a grupului german Allianz, Allianz-Tiriac Asigurari, a obtinut anul trecut o crestere a veniturilor din activitatea de asigurari de peste 30% precum si o cota de piata de aproximativ 20%. Pe segmentul asigurarilor generale Allianz-Tiriac Asigurari a obtinut un profit operational de 11 milioane de euro. Grupul de asigurari Allianz a inregistrat in 2006 o valoare totala a primelor subscrise pe segmentele de asigurari generale si de viata din Europa Centrala si de Est de 2,7 miliarde de euro, in crestere cu 21% fata de 2005, informeaza un comunicat al companiei.
“Nu numai ca ne-am mentinut pozitia excelenta pe care o detinem in Europa Centrala si de Est, dar am reusit sa ne asiguram o dezvoltare durabila”, a comentat Werner Zedelius, membru in Consiliul de Administratie al Allianz, responsabil cu dezvoltarea activitatilor grupului pe pietele in crestere.
Valoarea primelor brute susbscrise pe segmentul asigurarilor generale a fost de 1,89 miliarde de euro in anul 2006, in crestere cu 6,5% fata de anul precedent. Romania a obtinut anul trecut cea mai ridicata rata de crestere pe acest segment, valoarea primelor brute inregistrate fiind de 292 de milioane de euro, in crestere cu circa 33%, fata de 2005. Aceasta crestere a provenit din cresterea vanzarilor precum si de dezvoltarea portofoliului de asigurari destinate persoanelor juridice.
Veniturile din primele segmentului asigurarilor de viata inregistrate de Allianz in 2006 au fost de 828 milioane de euro, in crestere cu 73% fata de 2005.
Anul trecut Allianz a lansat o editie limitata a politei de asigurare index-linked in Bulgaria, Croatia, Republica Ceha, Polonia, Romania si Slovacia, si a deschis o banca in Ungaria.
Potrivit Allianz, anul trecut compania a obtinut cresteri in toate sectoarele in care opereaza.
“Aceasta regiune va continua sa fie unul dintre motoarele de crestere. Luand in considerare potentialul existent, ne asteptam in continuare la rate de crestere a veniturilor din prime formate din doua cifre”, a declarat Zedelius, referindu-se la perspectivele de dezvoltare a asigurarilor in Europa Centrala si de Est.
In februarie Allianz a achizitionat compania Rosno, una dintre primele trei companii rusesti de asigurari, cu un volum al primelor de aproape 630 milioane de euro in anul 2006, si o rata de crestere de 44%.
Grupul Allianz este unul dintre liderii pietei de asigurari din Europa Centrala si de Est, zona in care este prezent din 1989. Allianz este prezent si in fosta Uniune Sovietica incepand cu anul 1990.
Sursa: Capital 05 Aprilie 2007