Aceştia menţionează, într-un comunicat, că informaţiile publice demonstrează faptul ca Hotărârea de Guvern emisă la finele anului trecut, prin care s-a impus un tarif maximal al RCA, a avut un impact pozitiv semnificativ asupra unei anumite categorii de clienţi, respectiv – transportatorii de marfă şi persoane şi un impact pozitiv relativ scăzut asupra posesorilor de autovehicule.
„Ieşirea din perioada celor 6 luni de plafonare este imperativă. Deşi 2016 ne-a apropiat de pierderi zero pe linia RCA, primul trimestru din 2017 relansează o nouă spirală de creştere a pierderilor pe această linie de business. Considerăm că o ieşire graduală din această perioadă este un semn de maturitate şi responsabilitate, însă lipsa unei soluţii pentru riscurile mari pe această linie de business menţin premisele unei noi escaladări”, a afirmă Virgil Şoncutean, CEO Allianz-Ţiriac.
Conform statisticilor UNSAR, citate în comunicat, în 2016, valoarea daunelor plătite (+ rezerve de daune) pentru accidente petrecute în afara ţării a crescut, faţă de anul 2015, cu circa 130%, 76% din totalul despăgubirilor pentru accidentele produse în afara ţării fiind cauzate de către transportatori. Doar în primul trimestru al acestui an, valoarea daunelor plătite pentru vătămări corporale a crescut cu circa 68% faţă de acelaşi interval de timp al anului trecut, la un număr constant de dosare de daune, ceea ce arată faptul că severitatea cu care se produc daunele auto este din ce în ce mai puternică, se menţionează în comunicat.
ASF semnala, în cel mai recent comunicat, că dauna medie RCA plătită pentru vătămări corporale, în primul trimestru din 2017, a crescut cu 48%, comparativ cu aceeaşi perioadă a anului trecut.
În 2016, numărul total al nemulţumirilor legate de asigurarea RCA a scăzut cu circa 7%, rămânând însă asigurarea cu cele mai multe reclamaţii înregistrate în ultimii ani, o situaţie care trebuie să-i preocupe pe toţi, asiguratori şi autorităţi.
Potrivit reprezentanţilor companiei de asigurări, singurii beneficiari ai Hotărârii de Guvern privind limitarea preţurilor RCA sunt clienţii cu riscuri mari care au avut această subvenţie temporară, iar această situaţie ar trebui să înceteze, deoarece într-o piaţă liberă, preţul este dat de dimensiunea riscului, iar riscul devine agravant, aşa cum statisticile o arată.
Plafonarea tarifelor RCA expiră în data de 19 mai.
De altfel, marţi, Camera Deputaţilor a adoptat, cu 226 de voturi ”pentru”, 25 ”împotrivă” şi 4 abţineri, proiectul de lege privind asigurarea obligatorie de răspundere civilă auto pentru prejudicii produse terţilor prin accidente de vehicule şi tramvaie.
Conform Autorităţii de Supraveghere Financiară, printre cele mai importante modificări aduse de această lege cadrului general de funcţionare a pieţei asigurărilor obligatorii auto se numără: introducerea conceptului de tarif de referinţă şi formula de calcul a acestuia; definirea categoriei clienţilor cu risc ridicat, precum şi modalităţile prin care aceştia pot fi asiguraţi; explicitarea mecanismului decontării directe şi principiile de aplicare.
AGERPRES
Citiți și:
Proiectul de lege privind asigurarea RCA, adoptat! Iată ce prevede
Munteanu (ASSAI): Epopeea legii RCA se încheie, prețurile se vor așeza