„Suntem foarte aproape de ceea ce ne planificasem să realizăm în acest prim trimestru. Proiecţiile noastre se dovedesc a fi fost realiste, ele ţinând cont de contextul economico- financiar şi social local şi global, dar şi de caracteristicile actuale ale pieţei asigurărilor din România. În timp ce am reuşit să creştem ponderea afacerilor de retail în portofoliul nostru, acum consemnăm o presiune semnificativă, mai ales din perspectiva preţurilor, la nivelul afacerilor comerciale pe toate clasele de asigurăr.”, a declarat Rangam Bir, directorul general al Allianz-Ţiriac Asigurări.
În primele trei luni din 2012, valoarea primelor brute subscrise din activitatea de asigurări generale a fost de 206,5 milioane lei, în scădere cu 11% faţă de cele 231,7 milioane lei subscrieri realizate în acelaşi interval din 2011.
Allianz-Ţiriac a continuat să-şi consolideze poziţia pe segmentul de retail. Veniturile din prime brute aferente poliţelor non-life contractate de persoane fizice au evoluat pe tendinţa deja bine conturată pe tot parcursul lui 2011. În primul trimestru din 2012, aceste subscrieri au avansat cu circa 4%, susţinute în primul rând de vânzările de poliţe RCA (+20%). Concomitent, a crescut numărul de poliţe emise pentru clienţi persoane fizice atât pe segmentul asigurărilor Casco (+5%), cât şi pe clasa asigurărilor de locuinţe (+10%).
Presiune pe preţurile asigurărilor pentru companii
O scădere a primelor a fost înregistrată la nivelul segmentului reprezentat de persoane juridice. Portofoliul de leasing, în special, a continuat să se contracte, în principal ca urmare a expirării contractelor de leasing existente. Există, totuşi, semnale ce indică o uşoară revenire a acestui sector de finanţare auto, în 2012.
A fost, de asemenea, consemnată o scădere uşoară a primelor brute subscrise în contul asigurarilor property destinate clienţilor comerciali, cauza principală fiind reprezentată de concurenţa extrem de puternică pentru atragerea acestor clienţi, care a determinat o continuare a scăderii cotaţiilor de prime ofertate de asigurători.
„Contracţia veniturilor pe segmentul clienţilor comerciali este o tendinţă prezentă la nivelul întregii pieţe de asigurări. Chiar şi în această situaţie, Allianz-Ţiriac a rămas cel mai important furnizor de asigurări pentru companiile din România”, spune Rangam Bir.
Uşoară scădere pe asigurările de viaţă
Pe segmentul asigurărilor de viaţă, Allianz-Ţiriac a realizat vânzări de 23,7 milioane lei în primul trimestru din 2012, cu un milion de lei mai puţin decât în primele trei luni din anul anterior. Şi la nivelul acestui segment, portofoliul generat de contractele cu persoane fizice a înregistrat o evoluţie pozitivă. Astfel, numărul de poliţe individuale de asigurări de viaţă emise de Allianz-Ţiriac în primul trimestru al anului curent a fost cu circa 20% mai mare decât în acelaşi interval din 2011. În schimb, subscrierile pe segmentul asigurărilor de viaţă de grup au scăzut.
„Rămânem dedicaţi atingerii obiectivelor noastre anunţate pentru acest an: stabilizarea nivelului veniturilor, profitabilitate în creştere şi excelenţă în planul siguranţei financiare. Ne aşteptăm să înregistrăm o mult mai bună evoluţie a subscrierilor în următoarele trimestre. Rezultatele obţinute la jumătatea trimestrului al doilea ne oferă deja o serie de semnale pozitive care justifică aceste aşteptări”, a concluzionat directorul general al Allianz-Ţiriac.