Alphabet investește în Inteligența Artificială
Deja multinaționala americană a investit 500 de milioane de dolari în avans în rivalul OpenAI. Compania a fost de acord să adauge încă 1,5 miliarde de dolari în timp, a anunțat purtătorul de cuvânt, potrivit Reuters.
Noua investiție Google ar presupune o intensificare a eforturilor sale de a concura mai bine cu Microsoft. Acesta este un susținător important al OpenAI, creatorul ChatGPT. Asta în timp ce marile corporații din Hi-Tech se întrec în a implementa inteligența artificială în aplicațiile lor.
Luna trecută, Amazon.com a anunțat că va „injecta” până la 4 miliarde de dolari în Anthropic. Asta pentru a concura cu adversarii tot mai numeroși din domeniul cloud în ceea ce privește inteligența artificială.
În raportul trimestrial al Amazon către Comisia americană pentru valori mobiliare și burse, retailerul online a detaliat că a investit într-o notă de 1,25 miliarde de dolari de la Anthropic. Care poate fi convertită în acțiuni. În timp ce capacitatea sa de a investi până la 2,75 miliarde de dolari într-o a doua notă expiră în primul trimestru din 2024.
Google a refuzat să comenteze, iar Amazon nu a răspuns imediat la o solicitare de comentarii din partea Reuters.
Anthropic, care a fost cofondată de foști directori OpenAI și frații Dario și Daniela Amodei, a arătat că depune eforturi pentru a asigura resursele și finanțatorii cu buzunare adânci necesare pentru a concura cu OpenAI și a fi lider în sectorul tehnologic.
Google a înlocuit parolele
În altă ordine de idei, Google a decis să înlocuiască parolele. Astfel, toți utilizatorii platformei se vor putea autentifica prin altă metodă. Reprezentanții companiei americane spun că este mai sigură.
Începând cu 10 octombrie, Google a făcut un pas major pentru a îmbunătăți securitatea online și pentru a face viața utilizatorilor săi mult mai ușoară, înlocuind parolele tradiționale cu chei de acces.
Această mișcare are potențialul de a schimba modul în care ne autentificăm pe platforme online și vine cu promisiunea unei securități îmbunătățite și a unei experiențe de autentificare mai fluide.
Cheile de acces se bazează pe autentificarea cu PIN, față sau amprentă digitală. Toate acestea sunt deja încorporate în majoritatea dispozitivelor moderne. În loc să introduceți parole, veți folosi aceste metode biometrice sau PIN pentru a vă accesa conturile. Acest lucru nu doar că face procesul de autentificare mai rapid (cu 40% mai rapid, conform standard.co.uk), dar și mai sigur, datorită dependenței de un anumit tip de criptare.
Google anunță că această schimbare nu înseamnă eliminarea totală a parolelor. Acestea vor rămâne încă o opțiune pentru utilizatori. Dar cheile de acces devin metoda implicită de autentificare pentru a facilita și mai mult accesul la conturile Google.