Potrivit datelor companiei, cifra de afaceri a fost, în perioada analizată, de 1,44 miliarde de lei, față de 1,5 de miliarde de lei în primele nouă luni din 2013.
“Al treilea trimestru al acestui an a fost unul dificil, marcat de scăderea cererii în special în luna august și de o creștere competiţională într-o piaţă care se confruntă cu supraproducţie. În aceste condiții, ultimele schimbări legislative privind schema de sprijin pentru sectorul energiei regenerabile reprezintă o soluție vitală pentru continuarea operațiunilor noastre”, spune Marian Năstase, Președintele Consiliului de Administrație al Alro.
Vânzările cantitative de produse de aluminiu au înregistrat un ușor avans de 1% față de perioada similară a anului 2013, cu o creștere de 7% a vânzărilor de aluminiu procesat, în timp ce vânzările de produse de aluminiu primar s-au redus cu aproximativ 3%, compania utilizând intern mai multe sleburi pentru a susține creșterea producției de produse cu valoare adăugată.
Cu toate acestea, factorii externi au continuat să aibă un impact semnificativ asupra rezultatelor companiei: prețul scăzut al aluminiului pe piața internațională (media aferentă perioadei ianuarie – septembrie 2014 la Bursa de Metale din Londra a fost de 1.833 de dolari/tonă, în vreme ce în perioada similară a anului 2013 a fost de 1.871 de dolari/tonă), precum și costurile mari cu eco-taxele. Astfel, doar în 2014 Compania a plătit aproximativ 90 de milioane de lei pentru cota de certificate verzi aferentă anului 2013, în vreme ce în perioada similară din 2013 a plătit aproximativ 34 de milioane de lei pentru cota de certificate verzi aferenta anului 2012.