Producătorul de aluminiu Alro a înregistrat o pierdere netă de 24 de milioane de lei, în 2015, comparativ cu 108,6 milioane de lei, înregistrată în 2014. Profitul net ajustat a fost de 45 de milioane de lei, în 2015, comparativ cu o pierdere netă ajustată de 134 de milioane de lei, în 2014. Cifra de afaceri a companiei a crescut la 2,3 miliarde de lei, de la 2 miliarde de lei, în anul anterior.
Rezultatele financiare finale ale Alro au fost influenţate negativ de recentele modificări ale legislaţiei privind achiziţia de certificate verzi. Astfel, compania va plăti circa 11 milioane de dolari în plus pentru certificatele verzi aferente anului 2015, din cauza modificării, din luna februarie a acestui an, a Hotărârii de Guvern 495/2014 privind exceptarea unor categorii de consumatori finali de la plata unei cote din costul certificatelor verzi. În determinarea rezultatelor financiare pentru 2015 Alro a inclus exceptarea de 85% din numărul certificatelor verzi aferente cotei obligatorii, pentru întregul an 2015, însă modificarea legislativă din februarie 2016 a prevăzut aplicarea acestei exceptări din luna obţinerii acordului din partea autorităţilor, respectiv din iunie 2015, în cazul Companiei.
În plus, la nivel internaţional, piaţa aluminiului a înregistrat o scădere semnificativă, în 2015 ajungând la un minim de 1.424 USD/tonă, comparativ cu 1.642 USD/tonă, înregistrat în 2014. Pentru a compensa această reducere a cotaţiilor, Alro a continuat să investească în majorarea capacităţii de producţie pentru produsele cu valoare adăugată mare şi în creşterea eficienţei operaţionale şi energetice.
Anul trecut, producţia totală de aluminiu primar a fost de 271.000 de tone, în creştere de la 263.000 de tone, înregistrate în 2014. Producţia de aluminiu procesat s-a apropiat de 79.000 de tone, faţă de aproape 78.000 de tone, în 2014.
În 2015, Alro a înregistrat o creştere a vânzărilor pentru produsele cu valoare adăugată mare şi foarte mare, atât în sectorul de aluminiu primar, cât şi în sectorul de aluminiu procesat. Astfel, în sectorul de aluminiu primar, Compania a înregistrat o creştere a vânzărilor de sârmă cu circa 4.500 de tone, iar în sectorul de aluminiu procesat, o majorare cu peste 1.000 de tone pentru benzi. Datorită îmbunătăţirii mixului de produse vândute, marja brută a crescut la 14%, față de 8%, nivel înregistrat în 2014.
În aceste condiţii, Alro a înregistrat EBITDA de 223 milioane de lei, în 2015, comparativ cu 115 milioane de lei, în 2014. Profitul net ajustat a fost de 45 milioane de lei, în 2015, faţă de o pierdere netă ajustată de 134 milioane de lei, în 2014.
De asemenea, Grupul Alro a avut vânzări consolidate de 2,4 miliarde de lei, în 2015, în creştere faţă de nivelul înregistrat în 2014, de 2,1 miliarde de lei. Grupul a avut o pierdere de 18 mii de lei, anul trecut, de la 63,5 milioane de lei, înregistrată în 2014. Rezultatele operaţionale s-au îmbunătăţit în 2015, când Grupul a înregistrat EBITDA de 306 milioane de lei, de la 153 milioane de lei, în 2014. Profitul net ajustat s-a situat la 76,5 milioane de lei, în 2015, de la o pierdere netă ajustată de 122 milioane de lei, în 2014.