Atât companiile CFR, cât și Alstom au venit ulterior cu precizări.

”Informațiile referitoare la activitatea Alstom incluse în articol sunt complet eronate”, au transmis revistei Capital reprezentanții Alstom.

Aceștia subliniază că Alstom nu a primit nicio adresă oficială din partea instituțiilor abilitate, referitoare la demararea vreunei investigații care să vizeze aspectele semnalate.

”Pentru Alstom, o conduită etică este prioritatea absolută în toate activitățile sale, lucru confirmat și de certificarea ISO 37001 acordată de AFNOR Certification”, adaugă ei.

La rândul său, Compania Naţională de Căi Ferate CFR SA precizează că nu a primit nicio adresă oficială din partea organelor abilitate, privind demararea unei investigaţii care să vizeze aspectele semnalate în articol.

Reprezentanţii CFR SA menţionează faptul că orice document solicitat CFR SA, de către autorităţile abilitate ale statului, va fi transmis instituţiei respective în cel mai scurt timp.

Procurorii vor să verifice o pistă conform căreia Gabriel Stanciu, managerul Alstom în România, a utilizat sume plătite drept comisioane pentru a obține aceste contracte în România.

”Având în vedere că contractele sunt finanțate din fonduri UE, există un risc ridicat ca România să piardă sute de milioane de euro în această relație dintre Alstom – CFR. Totul a pornit după un accident de mașină petrecut la Strehaia, între Severin și Craiova, pe 13 octombrie 2018. Evenimentul a avut loc în weekend, sâmbătă seară, iar șeful CFR SA fost preluat cu elicopterul și dus la Spitalul Bagdasar Arseni din București. După acest accident, procurorii au descoperit că Ion Gavrilă conducea o mașină Dacia Duster cu numărul B-92-CPP, utilizatorul final al mașinii fiind Alstom Transport. Pornind de la acest detaliu, procurorul de caz a avansat cu ancheta și, în ultima perioadă a primit și informații financiare grave din Franța”, scrie Economica.net.