Fondatorul Tesla și Space X, Elon Musk, a dat afară alte 200 de persoane de la Twitter, companie pe care o deține deja de ceva timp. De această dată, concedierile au avut loc în rândul celor care se ocupă cu modernizarea serviciilor premium.
Elon Musk a concediat încă 200 de angajați de la Twitter, inclusiv pe directorul din spatele modernizării serviciului său premium cu plată, potrivit unui raport.
Ultima rundă de reduceri de locuri de muncă echivalează cu aproximativ 10% din forța de muncă extrem de redusă a Twitter, care era de 7.500 de persoane înainte ca Musk să cumpere compania în octombrie.
Potrivit New York Times, Twitter a concediat sâmbătă cel puțin 200 de angajați din cei 2.000 de angajați ai săi. Concedierile au afectat locuri de muncă, inclusiv manageri de produs, cercetători de date și ingineri care se asigură că site-ul funcționează eficient.
Unul dintre cei mai productivi angajați se numără pe lista celor dați afară
Esther Crawford, director de gestionare a produselor la Twitter, care a supravegheat introducerea taxării pentru verificarea conturilor, se pare că se numără printre angajații afectați.
Abordarea dură a lui Musk față de management a fost exemplificată în noiembrie de o fotografie cu Crawford dormind pe podeaua birourilor Twitter, pe care a redistribuit-o cu hashtag-ul #SleepWhereYouWork.
Crawford, a scris duminică pe Twitter că este „profund mândră” de echipa sa, în timp ce a criticat persoanele care i-au ironizat sau batjocorit realizările, deși nu a confirmat direct plecarea sa.
Serviciul de abonament premium al Twitter a avut o relansare cu probleme în noiembrie, după ce unii utilizatori au profitat de faptul că plăteau pentru un cont verificat, lansând o serie de conturi de imitație. Nintendo, firma farmaceutică Eli Lilly și politicianul american Ted Cruz s-au numărat printre firmele și personalitățile publice care s-au trezit imitate de conturi cu buline albastre.
Twitter Blue a fost relansat în luna decembrie 2022
Twitter Blue a fost relansat din nou în decembrie și, potrivit site-ului de știri the Information, are 180.000 de abonați în SUA, față de o bază globală de utilizatori lunari de peste 250 de milioane de persoane. Musk a identificat creșterea veniturilor din abonamente ca fiind o țintă cheie pentru Twitter, care se baza pe publicitate pentru majoritatea veniturilor sale înainte de preluarea sa, dar care a suferit o prăbușire a veniturilor din publicitate din cauza unor probleme, inclusiv a problemei de impersonare.
Pierderile de locuri de muncă au avut loc pe fondul incertitudinii financiare de la Twitter, o companie care a înregistrat pierderi de-a lungul timpului și care s-a luptat să genereze fluxul de numerar necesar pentru a achita datoriile semnificative pe care le-a moștenit după preluarea de către Musk, în valoare de 44 de miliarde de dolari (36,7 miliarde de lire sterline).
Finanțarea tranzacției a inclus datorii în valoare de 13 miliarde de dolari, care acum se află în bilanțul Twitter și a căror întreținere costă peste 1 miliard de dolari pe an. Twitter a efectuat prima plată trimestrială pentru această datorie în ianuarie, dar analiștii au avertizat că Musk trebuie să redreseze afacerea pentru ca datoria să fie sustenabilă pe termen lung.
Musk a concediat jumătate din forța de muncă de la Twitter, aproximativ 3.750 de persoane, la câteva zile după ce a preluat afacerea, iar alte sute de persoane au plecat câteva săptămâni mai târziu, după ce CEO-ul Tesla a cerut ca personalul să se angajeze să fie „dur” sau să plece. Musk a declarat în decembrie că, datorită campaniei sale de reducere a costurilor, Twitter nu mai este „pe banda rapidă spre faliment”, dar a continuat să ia măsuri privind costurile în 2023.
Compania a fost contactată pentru detalii, dar până acum nu s-a oferit niciun răspuns, scrie The Guardian.