Alternativa Drumului Național 1 a intrat în lucru. Constructorul Erbașu a anunțat pe Facebook că a fost înmânată autorizația de construire pentru lucrările ce vor fi efectuate pe raza județului Prahova. Adio aglomerație pe Valea Prahovei.
Alternativa DN1 a intrat în lucru
Lucrările la alternativa de pe DN 1, traversând Valea Doftanei, au fost demarate, conform declarațiilor făcute de Construcții Erbașu.
Începutul lucrărilor la proiectul de modernizare și reabilitare a DJ102I, ce străbate Valea Doftanei din Prahova până la Brădet în Brașov, a fost anunțat de constructori.
Se preconizează că drumul modernizat va oferi o alternativă pentru a reduce aglomerația de pe DN1 în zona Valea Prahovei.
„În cursul zilei de ieri ne-a fost înmânată autorizația de construire pentru lucrările ce vor fi efectuate pe raza județului Prahova, iar în următoarea perioadă vom finaliza organizarea de șantier, proiectul tehnic și detaliile de execuție”, au anunțat, joi, 30 mai 2024, cei de la Construcții Erbașu pe pagina proprie de Facebook.
Reabilitarea și modernizarea DJ102I va acoperi o distanță totală de 25,63 km, stabilind o conexiune între sudul țării, în județul Prahova, și regiunea centrală din județul Brașov.
După finalizarea lucrărilor, DJ102I va fi complet modernizat. Va avea un drum cu o platformă lată de 8 metri, echipat cu:
- două benzi de circulație
- acostamente și rigole pe întreaga sa lungime
- poduri și podețe transversale noi
De asemenea, vor fi îmbunătățite accesul la drumurile laterale și vor fi amenajate parcări.
Drumul este proiectat pentru o viteză de circulație de 50 de km/h
Drumul este conceput pentru o limită de viteză de 50 km/h și va fi format dintr-o singură bandă pe sens. Lățimea acestuia va fi de 3 metri.
Fiind inadecvat pentru camioane grele, va fi utilizat în principal de către locuitorii locali și turiști.
Mai mult, acest traseu oferă o priveliște impresionantă, traversând Munții Baiului și atingând altitudinea de aproape 1.300 de metri.
Investiție de 650 de milioane de lei
Investiția totală pentru acest proiect se ridică la aproximativ 650 de milioane de lei, dintre care peste 480 de milioane sunt alocate pentru construcție. Finanțarea provine din bugetul de stat, gestionată de Compania Națională de Investiții.
Autoritățile din județele Prahova și Brașov, tranzitate de acest traseu, au preluat responsabilitatea pentru procesul de expropriere. Cu toate acestea, proprietarii terenurilor afirmă că problema nu a fost încă rezolvată.
O altă inițiativă menită să reducă congestia traficului pe DN1 este construcția unei variante ocolitoare pentru orașul Comarnic. În prezent, lucrările sunt în desfășurare.