Alternativele vegane ale unor produse vor costa la fel ca alimentele nevegane. Retailerul german Lidl a anunțat că va introduce paritatea de preț pentru majoritatea alternativelor sale pe bază de plante la alimentele de origine animală, prin intermediul mărcii sale, Vemondo. De asemenea, retailerul german va plasa aceste produse vegane pe raft lângă produsele convenționale, în toate magazinele sale din Germania.
Vemondo, lansată în 2020, se mândrește acum cu peste 100 de produse
Lidl și-a lansat gama Vemondo în 2020, care se mândrește acum cu peste 100 de produse (retailerul deține în stoc un total de 650 de produse vegane). Acum, majoritatea produselor vândute sub această etichetă – care includ lapte, iaurt, înghețată, brânză, produse din carne și preparate gata preparate, toate pe bază de plante – vor avea un preț egal cu omologii lor de origine animală, scrie Greenqueen.
Retailerul spune că vrea „să aducă egalitatea în farfurie”, considerând că „un consum conștient și durabil” pe scară largă este posibil doar dacă aceste alimente sunt „accesibile pentru toată lumea”.
Paritate pentru a se potrivi cu tendințele pieței
Cercetări publicate luna trecută au indicat că 43% dintre consumatorii din Germania ar cumpăra mai multe produse vegane, dacă ar fi mai ieftine. Germania nu este doar este principala piață de produse din plante din Europa, ci are și a doua cele mai mari cheltuieli pe cap de locuitor pentru acest tip de alimente. 29% dintre cei chestionați au spus că ar cumpăra mai mult dacă ar exista un număr mai mare de opțiuni pe bază de plante din care să poată alege.
În ultima perioadă, consumul de carne a scăzut la un nivel record
Sondajul a fost realizat de BVLH, o asociație federală a comercianților cu amănuntul german, care a constatat că 43% din populația țării se identifică drept flexitarieni, în timp ce 9% sunt vegetarieni și 3% vegani. Cercetări similare au descoperit că, în ultima perioadă, consumul de carne a scăzut la un nivel record în țară.
Germania este cea mai importantă piață europeană pentru lapte, brânză și iaurt vegane, vânzările crescând cu 20% în perioada 2020-2022. În plus, cercetări de la Universitatea din Hohenheim au arătat că Germania are cel mai mare potențial pentru lapte alternativ, de pe continent, achizițiile crescând deja cu 62% între 2020-2022.
Decizia Lidl de a introduce paritatea prețurilor este o victorie pentru deputații germani Tim Klüssendorf și Bruno Hönel din Partidul Social Democrat, respectiv, Partidul Verzilor. În august, cei doi politicieni au propus o modificare a legilor fiscale pentru a reduce TVA-ul la laptele vegetal.
Laptele alternativ are o taxă de 19%, comparativ cu 7% pentru produsele lactate tradiționale
În prezent, laptele alternativ are o taxă de 19%, comparativ cu 7% pentru produsele lactate tradiționale.
„Prețul reprezintă o pârghie esențială pentru a-i determina pe oameni să treacă la o dietă bazată pe plante, în special în perioadele în care bugetele gospodăriilor sunt afectate de prețurile mari”, a declarat Jasmijn de Boo, CEO al organizației non-profit ProVeg International.
În 2021, un raport la nivelul Marii Britanii a constatat că 57% dintre respondenți au fost de acord că așezarea produselor pe bază de plante pe culoarul de carne i-ar ajuta să urmeze diete mai sănătoase și mai durabile.