Compania Altex a realizat in anul 2005 o cifra de afaceri de 275 milioane de euro, atingand o cota de piata de 30% si un profit cu 10% mai mare decat in 2004.
„Altex si-a atins obiectivul de vanzari setat la inceputul lui 2005 si a realizat o crestere rezonabila a profitului, de 10% comparativ cu 2004”, a declarat Dan Ostahie, presedinte Altex.
In ceea ce priveste dinamica vanzarilor Altex pe categorii de produse comparativ cu 2004, se remarca segmentul IT&C, care a inregistrat in 2005 o crestere de peste 300%, acest segment fiind considerat parghia cresterii de anul trecut. In aceasta categorie s-au remarcat vanzarile la calculatoare si GSM. O crestere de 60%, s-a inregistrat si in segmentul produselor negre, in cadrul caruia marcia Teletech a atins o cota de piata de 10%. Categoria aparatelor electrocasnice mari, care a inregistrat in anii precedenti vanzari mari, s-a indreptat in 2005 catre pragul de maturitate, avand o crestere moderata, de 40% comparativ cu 2004, in timp ce vanzarile de electrocasnice mici au crescut cu 55%.
Investitiile in 2005 au totalizat peste 15 milioane euro, fiind directionate in deschiderea de noi magazine, marketing si comunicare. Un alt proiect care a implicat o investitie de 7,5 milioane euro, este achizitionarea societatii Cometex Suceava, in care, dupa preluare, au mai fost investiti 2 milioane de euro pentru modernizare.
In 2006, Altex estimeaza investitii de aproximativ 25 milioane de euro, acestea vizand in principal finantarea proiectelor de deschidere a inca 20 de magazine Altex Megastore si 4 electrocomplexuri Media Galaxy. Un alt proiect al companiei este reprezentat de continuarea planurilor de extindere a retelei in tarile din regiune, initiativa anuntata inca din februarie 2004.
Sursa: Capital, 09 februarie 2006