Dupa primele 6 luni ale anului 2008, ALTEX ROMANIA a anuntat o cifra de afaceri in crestere cu 47% fata de perioada similara a anului trecut: 170 milioane euro. Cifra de afaceri bugetata pentru primul semestru a fost realizata, indicatorii de profitabilitate obtinuti au fost mai mici decat cei estimati la inceputul anului: castigul ALTEX inainte de taxe, dobanzi, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost de 2%. In plus, acest rezultat este influentat de evolutia nefavorabila a cursului valutar,
Dupa primele 6 luni ale anului 2008, ALTEX ROMANIA a anuntat o cifra de afaceri in crestere cu 47% fata de perioada similara a anului trecut: 170 milioane euro.
Cifra de afaceri bugetata pentru primul semestru a fost realizata, indicatorii de profitabilitate obtinuti au fost mai mici decat cei estimati la inceputul anului: castigul ALTEX inainte de taxe, dobanzi, deprecieri si amortizari (EBITDA) a fost de 2%. In plus, acest rezultat este influentat de evolutia nefavorabila a cursului valutar, care a insemnat in perioada mentionata 0,6% din cifra de afaceri.
In vanzarile ALTEX, topul cresterilor pe familii de produse este condus in continuare de sistemele de navigatie, care au inregistrat o crestere de pe peste 4 ori, si smartphones, care au avut vanzari de 10 ori mai mari fata de perioada similara a anului 2007.
Pe locurile urmatoare in topul cresterilor de vanzari, se situeaza categoria laptop-urilor, pentru care vanzarile au fost cu peste 350% mai mari, urmate de televizoarele cu ecran LCD care au inregistrat o crestere cu peste 220%, in timp ce vanzarile de televizoare cu plasma au crescut cu peste 75%.
Vanzarile pentru aparatele de aer conditionat s-au dublat in primul semestru 2008 fata de cele inregistrate in perioada similara din 2007, evolutie sub nivelul prevazut datorita temperaturilor nu foarte ridicate inregistrate in prima jumatate a anului.
Pentru categoria de accesorii (cabluri, conectori, genti, huse, consumabile) ALTEX ROMANIA a inregistrat in primul semestru vanzari majorate cu 200%, subliniind pozitia de lider si in aceasta categorie.
Un alt domeniu cu crestere importanta este cel al produselor destinate divertismentului: console, jocuri, filme si muzica in format CD, DVD sau BluRay, pentru care vanzarile inregistrate au depasit cu peste 120% pe cele din perioada similara a anului trecut.
Cresteri de peste 60% s-au inregistrat pentru produsele electrocasnice mici: aspiratoare, fiare de calcat, produse pentru bucatarie, produse pentru ingrijire personala.
Cresteri semnificative s-au inregistrat si pentru produsele electronice audio-video: peste 55%.
“Semestrul II va fi influentat cu certitudine de noile prevederi ale BNR privind limitarea riscului creditarii.
Acestea se vor manifesta prin scaderea nivelului imprumuturilor, avand repercursiuni directe – prin scaderea vanzarilor de locuinte, dar si indirecte – prin scaderea consumului pentru bunurile de folosinta indelungata”, a declarat Dan Ostahie.
Sursa: ALTEX