Retailerul de electronice şi electrocasnice Altex va continua în acest an procesul de reducere a costurilor, început în 2009 şi estimat să se încheie în 2011, dar intenţionează să majoreze cu 10% salariile personalului din magazine şi să acorde bonusuri pe vânzări. "Anul trecut am început un proces de reducere a costurilor, astfel încât pe partea operaţională au scăzut cu 48%, iar pentru 2010 estimăm o scădere a costurilor operaţionale de încă 9%. (...) În 2010, inten
Retailerul de electronice şi electrocasnice Altex va continua în acest an procesul de reducere a costurilor, început în 2009 şi estimat să se încheie în 2011, dar intenţionează să majoreze cu 10% salariile personalului din magazine şi să acorde bonusuri pe vânzări.
„Anul trecut am început un proces de reducere a costurilor, astfel încât pe partea operaţională au scăzut cu 48%, iar pentru 2010 estimăm o scădere a costurilor operaţionale de încă 9%. (…) În 2010, intenţionăm să mărim salariile angajaţilor din magazine cu 10%, pentru a-i motiva. În prezent, la nivel de piaţă avem cel mai mare randament per angajat. De asemenea, vrem să implementăm un sistem de bonusuri la nivel de magazin”, a declarat, joi, într-o conferinţă de presă, directorul operaţional al Altex, Adrian Urdă.
Altex a redus, în 2009, cu 35% costurile pentru chirii, cu 51% costurile payroll, cu 39% cele pentru logistică şi cu 54% pe cele de distribuţie. Pe partea de marketing, cheltuielile au fost mai mici cu 64%, iar costurile pentru deplasări au coborât cu 72%.
De asemenea, numărul salariaţilor a fost redus cu aproximativ 600, de la 2.000, în 2008, la 1.400 în anul trecut, iar salariile celor care lucrează la sediul central au scăzut cu 20%. În urma acestor măsuri, costurile au fost reduse cu 53%.
Nu se vor închide magazine în acest an
„Reducerea de costuri pe chirii nu a însemnat neapărat faptul că a scăzut preţul acestora, ci această diminuare a cheltuielilor vine din optimizarea suprafeţei magazinelor Altex. În prezent, suprafaţa totală a magazinelor este 85.000 metri pătraţi, faţă de 100.000 metri pătraţi în 2008. Modelul de standardizare a magazinelor Altex şi Mega Galaxy a avut efecte benefice, pentru că s-a renunţat la spaţiile mici, care erau mai scumpe”, a spus, la rândul său, preşedintele grupului Altex, Dan Ostahie.
El a adăugat că, pe partea de distribuţie, scăderea cheltuielilor a fost făcută în momentul în care a fost restructurată reţeaua de magazine, astfel încât în noile rute s-a ţinut cont de reducerea distanţei şi s-a majorat cantitatea de masă transportată.
„Nu vom mai închide magazine anul acesta, probabil vom face relocări sau optimizări”, a explicat Ostahie.
Noile magazinele standard Altex au între 1.000 şi 1.500 metri pătraţi, iar cele Mega Galaxy între 2.000 şi 2.500 metri pătraţi. Compania are o reţea de 49 unităţi Altex şi 15 Media Galaxy.
Pentru 2010, Altex are în plan continuarea reducerii costurilor operaţionale, respectiv cu 10% pe partea de chirii, cu 9% pe partea de payroll, 14% logistică, 54% distribuţie şi 18% head office.
„Restructurarea financiară se va încheia în 2011, când sperăm să încheiem cu profit”, a spus Ostahie.
De asemenea, în 2010, Altex intenţionează să deschidă maxim cinci unităţi, în oraşe unde nu sunt prezenţi, precum Slatina, Bistriţa, Reşiţa sau Tulcea. În martie, va fi deschis un magazin în Arad. Pentru deschiderea de magazine, compania a alocat 500.000 euro.
De asemenea, Altex va investi în acest an 300.000 euro în sisteme pentru reducerea fraudelor şi furturilor din magazine.
Compania este controlată de omul de afaceri Dan Ostahie.
SURSA: Mediafax
DETALII:
Citeşte şi Afacerile Altex au scăzut cu 48% anul trecut