Reprezentantul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Tiberiu Dăneţiu, care este și sef al marketingului rețelei Auchan din România a făcut un apel către redeschiderea rapidă a economiei.
Vânzările scad vertiginos
„Cauza principală acum a scăderii vânzărilor în comerţul alimentar este pentru că oamenii au stat şi stau acasă. Au făcut cumpărături de stocare în perioada de început, chiar supra-stocare, deplasarea a fost limitată, iar cetăţenii restricţionaţi să facă cumpărăturile doar din proximitate au cumpărat doar ceea ce aveau nevoie, strictul necesar, şi în plus evident că putem identifica şi o precauţie în consum. Dar principala cauză în această perioadă, din ceea ce am văzut noi, este dată de limitările de circulaţie”, a spus Dănețiu, conform AGERPRES.
Economia trebuie relansată urgent
”Vorbim deci de o schimbare de comportament conjucturală, temporară, generată de nişte factori contextuali, de restricţie. Nu e vorba de gama de produse sau de creşteri de preţuri. Orice analiză în prezent este prematură pentru a evalua cauzele structurale. Vom vedea în următoarele luni, perioadă în care vom analiza şi evoluţia puterii de cumpărare a populaţiei. Impactul reducerii activităţii în diverse sectoare ale economiei naţionale, dacă va continua, de acum va începe să se vadă în retail-ul alimentar. De aceea România trebuie să se mobilizeze şi să relanseze rapid economia”, a afirmat Tiberiu Dăneţiu.
Agricultură slab capitalizată
„România este una dintre ţările europene cu cel mai ridicat potenţial în sectorul agricol. Avem a şasea cea mai mare suprafaţă agricolă din UE. E important de spus lucrul acesta. S-au făcut progrese notabile în ultimii cel puţin 10 ani în zona agriculturii, dar am rămas cu o agricultură fragmentată, cu o forţă de muncă din ce în ce mai puţină, slab capitalizată şi cu puţină tehnologie modernă. Acest lucru se manifestă într-un randament încă scăzut al producţiei agricole şi pe de altă parte în dificultatea de a construi circuite de la producţie la vânzare. Şi atunci stimularea asocierii este o premiză, o obligaţie, astfel încât micii producători să pună în comun suprafeţe, forţă de muncă şi echipamente, să lucreze într-un mod planificat care să permită atingerea acestei productivităţi şi bineînţeles retailerii să poată să preia, de o manieră permanentă, constantă, la un anumit nivel de calitate, chiar şi producţia celor mai mici”, a adăugat Tiberiu Dăneţiu.