Amânarea relansării economiei va îngropa comerțul alimentar. Imagini apocaliptice zugravite de reprezentantul unui important lanț de supermarketuri

România trebuie să relanseze rapid economia, deoarece după ridicarea restricţiilor de circulaţie impactul reducerii activităţii economice va începe să se vadă în retail-ul alimentar. Micile magazine vor fi îngenunchiate.

Reprezentantul Asociaţiei Marilor Reţele Comerciale din România, Tiberiu Dăneţiu, care este și sef al marketingului rețelei Auchan din România a făcut un apel către redeschiderea rapidă a economiei.

Vânzările scad vertiginos

„Cauza principală acum a scăderii vânzărilor în comerţul alimentar este pentru că oamenii au stat şi stau acasă. Au făcut cumpărături de stocare în perioada de început, chiar supra-stocare, deplasarea a fost limitată, iar cetăţenii restricţionaţi să facă cumpărăturile doar din proximitate au cumpărat doar ceea ce aveau nevoie, strictul necesar, şi în plus evident că putem identifica şi o precauţie în consum. Dar principala cauză în această perioadă, din ceea ce am văzut noi, este dată de limitările de circulaţie”, a spus Dănețiu, conform AGERPRES.

Economia trebuie relansată urgent

”Vorbim deci de o schimbare de comportament conjucturală, temporară, generată de nişte factori contextuali, de restricţie. Nu e vorba de gama de produse sau de creşteri de preţuri. Orice analiză în prezent este prematură pentru a evalua cauzele structurale. Vom vedea în următoarele luni, perioadă în care vom analiza şi evoluţia puterii de cumpărare a populaţiei. Impactul reducerii activităţii în diverse sectoare ale economiei naţionale, dacă va continua, de acum va începe să se vadă în retail-ul alimentar. De aceea România trebuie să se mobilizeze şi să relanseze rapid economia”, a afirmat Tiberiu Dăneţiu.

Agricultură slab capitalizată

„România este una dintre ţările europene cu cel mai ridicat potenţial în sectorul agricol. Avem a şasea cea mai mare suprafaţă agricolă din UE. E important de spus lucrul acesta. S-au făcut progrese notabile în ultimii cel puţin 10 ani în zona agriculturii, dar am rămas cu o agricultură fragmentată, cu o forţă de muncă din ce în ce mai puţină, slab capitalizată şi cu puţină tehnologie modernă. Acest lucru se manifestă într-un randament încă scăzut al producţiei agricole şi pe de altă parte în dificultatea de a construi circuite de la producţie la vânzare. Şi atunci stimularea asocierii este o premiză, o obligaţie, astfel încât micii producători să pună în comun suprafeţe, forţă de muncă şi echipamente, să lucreze într-un mod planificat care să permită atingerea acestei productivităţi şi bineînţeles retailerii să poată să preia, de o manieră permanentă, constantă, la un anumit nivel de calitate, chiar şi producţia celor mai mici”, a adăugat Tiberiu Dăneţiu.