Amazon a reușit să ajungă pentru prima dată la o capitalizare bursieră de peste 2.000 miliarde de dolari. Creșterea a fost înregistrată mulțumită interesului pentru inteligenţa artificială (AI), conform Bloomberg.

Amazon a ajuns la o capitalizare bursieră de peste 2.000 miliarde de dolari

Acțiunile au urcat miercuri, 27 iunie, cu 3,9%, potrivit sursei menționate. Astfel, au ajuns la închiderea şedinţei bursiere la 193,61 dolari. În momentul de față, compania este membră a clubului select care a depăşit acest prag al capitalizării bursiere.

Amintim că pragul de 2.000 miliarde de dolari a fost depăşit de Alphabet Inc în aprilie. Simultan, avansul acţiunilor companiilor din domeniul tehnologiei a ajutat Nvidia Corp, Microsoft Corp şi Apple Inc să ajungă la o capitalizare bursieră de peste 3.000 miliarde de dolari.

Amazon
SURSĂ FOTO: Dreamstime

Titlurile companiei lui Jeff Bezos sunt în creştere

Potrivit sursei menționate, titlurile Amazon sunt în creştere de când compania a publicat rezultatele financiare din primul trimestru. La momentul respectiv, divizia de cloud a anunţat cea mai solidă creştere a vânzărilor într-un an.

Acţiunile au crescut în iunie, recuperând pierderile din mai. Totodată, acțiunile au urcat anul acesta la Bursa de la New York cu 27%.

Avansul vine după ce în ultimul an compania a redus costurile şi a restructurat afacerea, pentru a profita de oportunităţile apărute în urma sporirii interesului pentru AI.

În plus, afacerea Amazon Web Services şi-a accelerat creşterea, un motiv de optimism pentru investitori.

Cele mai valoroase branduri globale revin pe creștere

Amintim că cele mai valoroase branduri globale revin pe creștere și valorează cu 20% mai mult în 2024. De exemplu, Apple a marcat o etapă istorică devenind primul brand din lume evaluat la un trilion de dolari, conform clasamentului celor mai valoroase branduri globale, lansat de Kantar.

Ocupând poziția nr. 1 pentru al treilea an consecutiv, Apple este urmat de Google, Microsoft și Amazon, reflectând importanța majoră a tehnologiei în viața cotidiană.

Simultan, McDonald’s își menține poziția în top cinci, succesul său fiind alimentat de inovația continuă, inclusiv utilizarea inteligenței artificiale (AI) pentru meniurile dinamice afișate pe panouri digitale și pentru predicția comenzilor.

Acest fapt demonstrează cum brandurile din afara sectorului tehnologic explorează AI pentru a stimula creșterea.