Amazon, dat în judecată în SUA! Compania, acuzată că a păcălit milioane de clienți

Sursă: Dreamstime

Noi acuzații la adresa gigantului online Amazon din partea Comisiei Federale pentru Comerț din Statele Unite. Autoritatea americană a demarat o nouă acțiune în justiție împotriva retailerului online, acuzându-l că „a păcălit cu bună știință milioane de consumatori”.

Milioane de clienți ar fi fost păcăliți

Comisia Federală pentru Comerț din SUA (FTC) a acuzat miercuri Amazon că a înrolat milioane de consumatori în serviciul de abonament plătit, Amazon Prime, fără consimțământul lor și că le-a îngreunat anularea acestuia.

FTC a dat în judecată Amazon la tribunalul federal din Seattle, susținând că „Amazon a păcălit cu bună știință milioane de consumatori pentru ca aceștia să se înscrie fără să știe în Amazon Prime”. FTC a declarat că Amazon a folosit „modele de interfață de utilizator manipulatoare, coercitive sau înșelătoare, cunoscute sub numele de „modele întunecate”, pentru a păcăli consumatorii să se înscrie în abonamente Prime care se reînnoiesc automat”.

Acțiunea în justiție este una dintre mai multe acțiuni întreprinse de administrația președintelui Joe Biden, menite să țină în frâu puterea de piață supradimensionată a marilor firme din domeniul tehnologiei, în timp ce încearcă să crească concurența pentru a crea o mai mare protecție a consumatorilor, transmite Reuters.

FTC a declarat că Amazon Prime este cel mai mare program de abonamente din lume, generând venituri de 25 de miliarde de dolari anual. Acesta oferă transport rapid și gratuit pentru milioane de articole, diverse reduceri și acces la filme, muzică și seriale de televiziune, precum și alte beneficii. Membrii Prime din Statele Unite plătesc 139 de dolari pe an și generează o mare parte din volumul de vânzări al Amazon. Prime are peste 200 de milioane de membri în întreaga lume.

Compania a făcut schimbări privind procesul de anulare

FTC a declarat că „unul dintre principalele obiective comerciale ale Amazon – și principalul obiectiv comercial al Prime – este creșterea numărului de abonați”.

Sub presiunea substanțială a FTC, Amazon și-a schimbat procesul de anulare în aprilie, dar „încălcările sunt încă în curs de desfășurare” și că încă „este nevoie de cinci clicuri pe desktop și șase pe mobil pentru ca un consumator să anuleze abonamentul de pe Amazon.com”.

Agenția americană solicită sancțiuni civile și un ordin judecătoresc permanent pentru a preveni viitoarele încălcări.

Ca urmare a acestor noi acuzații, acțiunile companiei Amazon au scăzut cu 0,9% în cursul zilei de miercuri.

Un adevărat labirint pentru a anula abonamentul

Amintim că, FTC investighează procesele de înscriere și de anulare privind abonamentele Amazon Prime încă din martie 2021.

„Amazon a păcălit și a prins oamenii în abonamente recurente fără consimțământul lor, nu numai că a frustrat utilizatorii, dar i-a și costat sume importante”, a declarat președintele FTC, Lina Khan.

Consumatorii care au încercat să anuleze Prime s-au confruntat cu mai mulți pași de tip labirint pentru a îndeplini simpla sarcină de anulare a acestuia, se arată în plângere. FTC a declarat că Amazon a folosit termenul „Iliad Flow” pentru a descrie procesul pe care l-a început în 2016, făcând referire la poemul epic al lui Homer despre lungul război troian.

Amazon a avut, de asemenea, o „conduită greșită intenționat” menită să întârzie investigația FTC prin furnizarea de răspunsuri „de rea credință” la cererile de documente, a afirmat agenția.