Microsoft și apoi Google au fost exemplele companiilor ale căror ambiții păreau să nu cunoască limite. Din ce în ce mai mult, titlul pare să aparțină lui Amazon. Cu cea mai recentă achiziție de Total Foods, a început să pară că gigantul de comerț electronic are mâinile sale aproape orice industrie de acolo, potrivit BusinessInsider.com.
Alte companii – și investitorii lor – au observat cu siguranță. Amazon a devenit un punct de discuție popular atunci când directorii firmelor rivale vorbesc cu analiștii și acționarii. După cum putem vedea în această diagramă de la Statista – pe baza datelor de la FactSet și Recode – Amazon a depășit Google ca cea mai menționată companie în cadrul apelurilor publice de conferințe corporative.
Nu este clar din aceste date dacă aceste discuții se concentrează în mare parte pe directorii care apreciază și doresc să-l imite pe Amazon sau investitorii îngrijorați de faptul că firma din Seattle va afecta afacerile companiilor lor. Dar există un motiv la care sa ne gândim în cele din urmă. De exemplu, directorii companiei Foot Locker au fost puși în defensivă în ceea ce privește impactul gigantului de comerț electronic asupra comerțului cu amănuntul al încălțămintei, atunci când rezultatele trimestriale ale companiei au apărut la scurt timp după ce Amazon a anunțat un parteneriat cu Nike.