Amazon joacă tare. Compania va face concurență site-urilor chineze Temu și Shein

Amazon

SURSA FOTO: Dreamstime

Amazon intenționează să creeze o nouă secțiune pe site-ul său dedicată articolelor de modă și stil de viață la preț redus. Compania dorește, astfel, să concureze cu Temu și Shein.

Amazon intenționează să creeze o nouă secțiune pe site-ul său, dedicată articolelor de modă și stil de viață la preț redus. Acesta va permite vânzătorilor chinezi să livreze direct consumatorilor din SUA.

Anunțată miercuri la o conferință exclusivă pentru vânzătorii chinezi, noua secțiune va reprezenta cea mai agresivă încercare a Amazon de a contracara concurența crescândă din partea unor jucători din comerțul electronic. Sunt vizați Temu și Shein, ambii având legături cu China, a doua cea mai mare economie a lumii.

Temu și Shein și-au extins prezența în SUA

Temu și Shein și-au extins prezența în SUA în ultimii ani. Ei au atras tot mai mulți cumpărători americani cu prețurile lor scăzute la îmbrăcăminte, electronice, bunuri pentru casă și alte produse.

Amazon va introduce în noua categorie de pe site o gamă de articole fără marcă. Multe dintre ele vor avea prețuri sub 20 de dolari, conform unei prezentări pentru vânzătorii Amazon vizualizată de CNBC.

O machetă a noii secțiuni a arătat articole precum un instrument de masaj facial gua sha, greutăți pentru brațe și huse pentru telefon, printre alte produse de vânzare.

SURSA FOTO: colaj Dreamstime

Amazon va livra produsele direct din China

Amazon va livra produsele direct din China în SUA. Scopul este acela de a le livra cumpărătorilor în decurs de nouă până la 11 zile, conform prezentării.

Anterior, vânzătorii Amazon din China se bazau pe serviciul Fulfillment by Amazon. Prin intermediul acestuia trimiteau mărfurile către depozitele din SUA înainte de a fi expediate către clienți.

Amazon a prezentat acest aranjament ca o economie de costuri pentru vânzătorii chinezi. Compania a menționat că aceștia vor putea testa articole noi prin producție în loturi mici.

Shein utilizează un model similar, denumit producție la cerere, producând inițial o cantitate limitată de bunuri și crescând producția pe măsură ce cererea crește.

Prețuri mai mici și o selecție mai largă pentru clienții

Într-o declarație pentru CNBC, purtătorul de cuvânt al Amazon, Maria Boschetti, a declarat:

„Explorăm mereu noi modalități de a colabora cu partenerii noștri de vânzări pentru a oferi clienților o selecție mai largă, prețuri mai mici și o comoditate sporită.” Boschetti a refuzat să comenteze suplimentar planurile companiei, care au fost dezvăluite inițial de The Information.

Nu este clar când se intenționează să lanseze noua secțiune a site-ului. Prezentarea menționează că va începe să accepte produse în această toamnă.

Comercianții din China au reprezentat un contingent considerabil al pieței Amazon de mulți ani. Compania face un efort reînnoit către vânzătorii de acolo, pe măsură ce se confruntă cu o concurență în creștere.

În decembrie, Amazon a anunțat deschiderea unui nou „centru de inovație” în Shenzhen, un important centru tehnologic și de producție. Compania a redus comisioanele percepute comercianților care vând îmbrăcăminte la prețuri sub 20 de dolari.

Amazon a declarat că, în 2023, numărul de articole vândute de vânzătorii chinezi pe site-ul său a crescut cu peste 20% față de anul precedent, iar numărul comercianților chinezi cu vânzări de peste 10 milioane de dolari a crescut cu 30%.