Amazon, care a majorat prețurile abonamentului Prime în Statele Unite la începutul anului, va face același lucru începând cu 15 septembrie în Franța, Germania, Anglia, Spania și Italia.
Mai exact, prețurile vor crește în Franța de la 5,99 la 6,99 euro pe lună și de la 49 la 69,90 euro pe an. În Regatul Unit, de la 7,99 la 8,99 lire sterline (aproximativ 10,6 euro) și de la 79 la 95 lire sterline (aproximativ 112 euro). În Germania, de la 7,99 la 8,99 euro și de la 69 la 89,9 euro. În Spania și Italia, de la 3,99 la 4,99 euro pe lună și de la 36 la 49,90 euro pe an, conform AFP.
Amazon Franța a explicat că că a „extins foarte mult serviciul de la lansarea din 2008”, menționând în special numărul de produse eligibile pentru livrarea rapidă sau serviciul de cumpărături alimentare ultra-rapide oferit într-un număr redus de orașe din Franța.
Amazon nu a dezvăluit numărul de abonați pe țări și a spus doar că are „peste 200 de milioane” de membri Prime în întreaga lume.
Gigantul american a anunțat în februarie că va majora prețul Prime în SUA
„Din ceea ce am văzut în Statele Unite, nu a existat un fenomen de renunțare, deoarece tot mai multe servicii sunt furnizate prin Prime și acest serviciu permite în continuare consumatorilor să facă economii extrem de importante”, a declarat aceeași sursă pentru AFP.
Decizia vine într-un moment în care multe gospodării caută să reducă cheltuielile, în condițiile în care prețurile bunurilor cresc în cel mai rapid ritm din ultimii 40 de ani.
Analistul în domeniul comerțului cu amănuntul Natalie Berg, care a scris o carte despre modul în care Amazon va modela viitorul cumpărăturilor, a declarat că majorarea prețului Prime „nu a fost cu adevărat o surpriză” după ce Amazon a majorat prețurile pentru Prime în SUA în luna februarie.
„Este o mișcare incredibil de îndrăzneață să mărești tarifele chiar în mijlocul celei mai grave crize a costului vieții din ultima generație, dar Amazon este indispensabilă pentru mulți cumpărători și ei [compania] știu acest lucru”, a declarat ea pentru BBC.
„Amazon a devenit atât de adânc încorporat în viața noastră de zi cu zi încât mulți oameni vor accepta majorarea”.
La începutul lunii iulie, grupul a simplificat procedura de dezabonare de la „Prime”, „în urma unui dialog cu Comisia Europeană și cu autoritățile naționale de protecție a consumatorilor”, a precizat Bruxelles-ul la începutul lunii. Această decizie a fost luată în urma unei plângeri din partea mai multor asociații de consumatori.
Reducerea costurilor, principalul motiv pentru renunțarea la abonamente
Cercetările recente au sugerat că tot mai multe persoane renunță la abonamentele de streaming video, cum ar fi Netflix, Disney+ și Amazon Prime, din cauza creșterii costului vieții.
Un total de 1,66 milioane de servicii au fost abandonate în al doilea trimestru al anului 2022, a declarat firma de cercetare de piață Kantar, grupul de vârstă sub 24 de ani fiind cel mai predispus să renunțe. Mai mult de o treime din anulări au fost atribuite reducerii costurilor, motivul principal fiind „dorința de a economisi bani”.