Ramona Bădescu sondează piaţa locală pentru a sprijini mari companii italieneşti. Printre cele care ar putea ajunge în România prin intermediul vedetei se află Mediaset, trustul de media al lui Silvio Berlusconi.

La sfârşitul anului trecut, presa scria despre Ramona Bădescu că şi-ar fi deschis o agenţie imobiliară, ţintind una dintre pieţele cele mai dinamice din România. Informaţia a fost însă dezminţită de vedeta de televiziune. „Eu tot căutam un apartament, pentru că intenţionez să-mi petrec mai mult timp în România şi nu are rost să dau banii la hoteluri. Am afaceri în România, dar nu imobiliare“, explică aceasta pentru Capital.

Ramona Bădescu s-a orientat, într-adevăr, către afaceri: din luna iunie 2007, are propriul său restaurant şi intenţionează să îl deschidă şi pe al doilea. Împreună cu un prieten, Salvatore Cavalo, a deschis, în apropierea lacului Herăstrău din Capitală, un restaurant de lux, numit Isoletta, cu specific mediteranean (peşte, crustacee şi fructe de mare). Investiţia în acest proiect s-a ridicat la 600.000 de euro, iar amplasamentul este închiriat pe 15 ani. Investiţia a fost acoperită după numai o jumătate de an de la inaugurare, restaurantul fiind acum pe profit. „Voi continua să dezvolt brandul. În prezent, caut o locaţie pentru un al doilea restaurant, care se va baza pe mâncărurile din carne“, afirmă Ramona Bădescu. Unitatea se va deschide tot în Bucureşti, iar suma investită ar putea fi aproximativ aceeaşi.

Ramona Bădescu şi-a propus să atragă investitori italieni în România. De anul trecut, ea a început să-i aducă pe aceştia în ţară, pentru a le prezenta oportunităţile de afaceri. Printre cei care au fost ghidaţi de ea către România se numără Europea, companie de construcţii de drumuri şi străzi, dar şi unul dintre cei mai importanţi oameni de afaceri din Italia: Francesco Caltagirone, aflat pe locul al cincilea în clasamentul Forbes al celor mai bogaţi italieni. Caltagirone intenţionează să deschidă un hotel de cinci stele la Bucureşti. „I-a plăcut tare mult Casa Capşa, dar nu este de vânzare“, spune Ramona Bădescu. Caltagirone a venit în România în vara anului trecut. Nu a cumpărat Capşa, dar Ramona Bădescu îi caută în continuare amplasamentul potrivit pentru construirea hotelului.

De asemenea, Bădescu a început demersurile pentru a-l convinge pe unul dintre cei mai mari creatori de modă italieni, Carlo Pignatelli (cunoscut mai ales graţie colecţiilor sale de rochii pentru mirese), să deschidă unui showroom la Bucureşti. Totodată, este în tratative şi cu Mediaset, trustul de media al fostului premier italian Silvio Berlusconi, pentru externalizarea producţiei de videoclipuri şi de emisiuni TV în studiourile din România, unde preţurile sunt mult mai mici decât în Italia. Fosta actriţă şi cântăreaţă nu a dus tratative direct cu Berlusconi, ci cu preşedintele Mediaset, Fedele Confalonieri.

Ramona Bădescu este unul dintre puţinii români care îl cunosc personal pe Silvio Berlusconi. „L-am cunoscut când lucram pentru Mediaset, şi el nu intrase încă în politică. Este o persoană de o simplitate extraordinară“, povesteşte românca. „Nu-l văd des. L-am văzut la un spectacol de varietăţi numit «Toţi înnebuniţi după Silvio», spectacol în care era ironizat în cea mai mare parte a timpului. A venit în emisiune fără să anunţe, nu s-a supărat de glumele pe care le făceam“, adaugă Bădescu.

Tinere speranţe din România pentru clubul de fotbal Torino

Un alt grup italian de media, Cairo Communication, aparţinând omului de afaceri Urbano Cairo, fost asistent al lui Berlusconi la conducerea Fininvest (holding care cuprinde atât Mediaset, cât şi grupul editorial Mondadori şi clubul de fotbal AC Milan), ar putea ajunge în România cu sprijinul Ramonei Bădescu. Cairo este, din 2005, proprietarul clubului de fotbal Torino FC 1906, rivalul local al lui Juventus. Se pare că omul de afaceri este interesat şi de copiii talentaţi din România, care ar putea juca în viitor pentru Torino, iar cea care îl va ajuta ar putea fi tot Ramona Bădescu. „Sunt voci întemeiate cele care spun acest lucru şi sper ca planurile să se concretizeze. Nu pot să spun mai mult momentan“, adaugă Bădescu, care menţionează şi intenţia aceluiaşi om de afaceri de a investi în industria de media din România, fie prin preluarea unei publicaţii deja existente, fie prin lansarea uneia noi. „Se vrea o publicaţie gen Paris Match“, dezvăluie Bădescu.

Cu investitorii deja prezenţi şi aceia care îşi declară intenţiile de a intra pe piaţa românească, Ramona Bădescu intenţionează să creeze o gală la care vor fi premiaţi cei mai buni investitori italieni în România. „Aş vrea să dezvolt o mai bună colaborare între România şi Italia“, spune aceasta.

Imaginea proastă a românilor în Italia, mai ales după scandalul Mailat, a determinat-o pe Bădescu să se implice şi în promovarea aspectelor pozitive ale imigraţiei româneşti în Peninsulă. Împreună cu premierul Tăriceanu, s-a decis organizarea unor manifestări culturale la Roma, care vor debuta, pe 4 martie, cu un spectacol de muzică tradiţională românească, organizat în colaborare cu Guvernul României.

Biografie

Ramona Bădescu s-a născut pe 29 noiembrie 1968, la Craiova. După o carieră relativ modestă în cinema şi muzică, în România, s-a stabilit în Italia la începutul anilor ‘90. În Peninsulă a cunoscut succesul în televiziune, dar şi în film, apărând, de exemplu, în seria a opta a serialului TV „Caracatiţa“, în 1996. Este una dintre cele mai cunoscute personalităţi de origine română din Italia (din 1996 are şi cetăţenie italiană). A urmat, între 1995 şi 2000, cursurile Institutului de Teatru din Roma şi a jucat, de asemenea, în cinci piese de teatru. A revenit în ţară anul trecut, ca prezentatoare a emisiunii TV de divertisment „Noaptea erorilor“ a postului Antena 1.

Celebri şi bogaţi

86-10119-17_silvioberlusconi1_03.jpgSilvio Berlusconi, prezent în topul Forbes cu o avere de circa 12 miliarde de dolari, ar putea decide externalizarea în România a producţiei de videoclipuri şi de emisiuni TV a trustului Mediaset. Negocierile se derulează prin intermediul lui Fedele Confalonieri.

86-10120-17_urbanocairo_03.jpgUrbano Cairo, fost asistent al lui Berlusconi la conducerea holdingului Fininvest, este interesat de recrutarea unor tinere talente din România pentru clubul de fotbal Torino. Nu exclude nicio potenţială implicare în industria media românească.

86-10121-17_carlopignatelli_0321dc.jpgCarlo Pignatelli, creatorul de modă care a revoluţionat îmbrăcămintea pentru ceremonii şi mirese, ar putea deschide un showroom la Bucureşti. Este producătorul echipamentului pentru echipele de fotbal Juventus, Olympic Marseilles, Watford, precum şi pentru selecţionata de fotbal a Italiei.