Cel mai recent centru comercial Ambient, deschis ieri, în orașul Borșa din Maramureș, ocupă 650 mp, şi, pe lângă mobilierul, finisajele și posibilitatea de a comanda materiale de construcție, are în ofertă și alte servicii (proiectare 3D pentru băi, colorare vopsele, Programul Ambient Total, Programul Meșterii Ambient și posibilitatea de a comanda orice produs dintre cele 40.000 comercializate în rețeaua Ambient).
Sibienii de la Ambient sunt prezenţi şi în oraşele Sighetu Marmaţiei, Baia Mare şi Bistriţa cu centre comerciale de dimensiuni mari, dar şi în Satu Mare, cu un depozit de materiale de construcţii.
Distribuitorul de materiale de construcţii Ambient a încheiat 2012 cu o creștere a cifrei de afaceri cu 14%, până la 667 milioane de lei (echivalentul a 150 mil. euro). Mai mult, compania va raporta – pentru prima dată în ultimii trei ani -, şi profit net.
Dacă iniţial Ambient s-a concentrat în special asupra clienţilor profesionali (constructorii şi firmele de recomercializare contribuiau cu peste 65% din vânzări), din 2011, compania a trecut de la comerţul unic la separarea businessului în două divizii: Retail (reţeaua celor 12 centre comerciale) și Distribuţie (15 depozite de materiale de construcție și platforme logistice). Acum, DYI are o contribuţie de 45% la cifra de afaceri totală. Mai departe, chiar dacă admite că „starea de spirit a pieţei nu se anunţa deloc bună nici în viitorul apropiat“, Ioan Ciolan crede că are suficiente elemente să vadă şi în perspectivă, ceea ce nu putea face în urmă cu patru ani, anticipând o creştere „tot de două cifre“ şi în 2013.
În Transilvania, sibienii estimează o cotă de piață de circa 35%, iar cota naţională este „undeva între 4% și 5%“.
Înfiinţată în 1993, Ambient a inaugurat primul magazin DYI din România, la Sibiu. După două decenii de existenţă, compania numără1600 de angajaţi, peste 3.000 de clienţi contractuali, peste 40.000 de produse şi 700 de furnizori.
Trei companii autohtone (Dedeman, Arabesque și Ambient) îşi dispută cu şapte multinaţionale (Praktiker, Kingfisher (a cumpărat Bricostore), bauMax, Hornbach, Mr. Bricolage, Obi, Leroy Merlin) cele circa 1,7 miliarde de euro, la cât e estimată piaţa de distribuţie a materialelor de construcţii şi bricolaj.