Planurile Fiat de a înfiinţa un grup auto care să includă operaţiunile sale de construcţie a autovehiculelor, Chrysler şi divizia europeană a General Motors, ar putea conduce la desfiinţarea a până la 10.000 de locuri de muncă, a declarat liderul sindical al Opel, Klaus Franz. Directorul executiv al Fiat, Sergio Marchionne, a afirmat, luni, la o întâlnire cu mai mulţi miniştri germani, că după preluarea Opel grupul italian va închide doar una dintre cele patru fabrici din Ger
Planurile Fiat de a înfiinţa un grup auto care să includă operaţiunile sale de construcţie a autovehiculelor, Chrysler şi divizia europeană a General Motors, ar putea conduce la desfiinţarea a până la 10.000 de locuri de muncă, a declarat liderul sindical al Opel, Klaus Franz.
Directorul executiv al Fiat, Sergio Marchionne, a afirmat, luni, la o întâlnire cu mai mulţi miniştri germani, că după preluarea Opel grupul italian va închide doar una dintre cele patru fabrici din Germania. Liderul sindical al Opel, Klaus Franz, estimează la 10.000 numărul joburilor care ar fi sacrificate în cazul în care scenariul preluării devine realitate.
Compania Opel are nevoie de un program de reducere a costurilor cu 1,2 miliarde de dolari pentru a redeveni profitabilă până în 2011, dar şi de ajutoare de stat în valoare de 3,3 miliarde de euro (4,4 miliarde de dolari) din partea statelor europene.
7 miliarde de euro pentru preluarea Opel
Potrivit minstrului german al Economiei, Karl-Theodor zu Guttenberg, Fiat, care are datorii de 6,6 miliarde de euro, va avea nevoie de finanţări de 5-7 miliarde de euro pentru preluarea Opel.
Alţi investitori interesaţi de preluarea constructorului auto german sunt compania Magna în cooperare cu Sberbank şi GAZ, ambele din Rusia, dar şi fondurile suverane din Abu Dhabi şi Singapore, potrivit „Financial Times”.
SURSA: Mediafax