Amenajarea unui birou cu o suprafaţă de numai 100 de metri pătraţi costă între 300 euro şi câteva zeci de mii de euro, în funcţie de serviciile şi produsele folosite de firma de specialitate.

Ce contează în primul rând: confortul angajaţilor, eleganţa, designul, mobilierul modern sau funcţionalitatea? Soluţia de amenajare şi costurile finale depind de răspunsul la această întrebare. Firmele specializate vin cu propuneri şi execută totul: de la proiectarea spaţiilor de birouri, cu sisteme de iluminat şi compartimentări, furnizarea şi montarea mobilierului, până la servicii de debarasare a molozului şi relocarea angajaţilor.
„În funcţie de preferinţele clienţilor noştri, ne putem ocupa chiar şi de cele mai mici detalii: decorăm, pictăm, montăm accesorii… Dacă în proiect am propus un tablou pe un perete, putem executa orice îşi doreşte clientul, în funcţie de domeniul de activitate, de spaţiul unde se va monta şi de stilul amenajării“, declară Irina Constantin, designer de interior la firma Knox Design din Bucureşti. Potrivit specialiştilor, accentul se pune pe zona de recepţie şi pe showroom, pentru amenajarea cărora clienţii cheltuiesc cel mai mult. Şi amenajarea birourilor pentru angajaţi este destul de dificilă, contând foarte mult poziţia acestora în organigrama companiei.

Spaţiul se amenajează după „rangul“ în firmă

„Se remarcă tendinţa unor manageri de a solicita un spaţiu de lucru personalizat, în care să aibă loc şi întâlniri cu persoane din exteriorul companiei, asigurând în acest fel confidenţialitatea discuţiilor. Pe de altă parte, pentru restul angajaţilor, se asigură spaţii deschise de lucru, pentru a avea un flux de comunicare optim în cadrul companiei, iar întâlnirile care necesită spaţii închise se desfăşoară în locuri special amenajate“, declară  Roxana Pastuhov, responsabil de marketing  la firma Corporate Office Solutions.

În afară de servicii rafinate de „înfrumuseţare“ a spaţiilor, există însă şi diverse lucrări „grele“ pentru amenajarea birourilor: compartimentarea interioarelor prin pereţi de gips-carton sau din sticlă în cadre metalice, tencuirea pereţilor, instalaţii sanitare şi de încălzire prin metode tradiţionale sau prin pardoseală, sistemul de iluminat, realizarea pardoselilor din gresie de trafic intens sau parchet.

Există însă soluţii pentru mai multe tipuri de bugete, explică reprezentanţii firmelor de amenajări. „De exemplu, pentru pardoseală, se poate alege parchet laminat de trafic intens cu preţuri de 13-19 euro/ mp, dar clienţii pot opta şi pentru pardoseli din lemn natur, din esenţe exotice, care pot ajunge şi la 100 euro /mp“, susţine Irina Constantin. O uşă de interior poate fi cumpărată cu aproximativ 100-200 euro, dar pentru clienţii pretenţioşi există şi uşi de 1.000 euro, „cu finisaje extraordinare, furnir natural din lemn exotic sau din sticlă securizată“, precizează Constantin.

Pentru un spaţiu de lucru relativ mic, cu o suprafaţă de 100 mp, o sumă minimă porneşte de la 300 euro. Ca durată, amenajarea unui birou se poate realiza într-o săptămână (cosmetizarea şi redecorarea unui spaţiu mic), dar poate ajunge şi până la trei-patru luni (când compartimentările interioare şi sistemul de iluminat au o complexitate mai mare, iar mobilierul este de import şi realizat de comandă).
În ceea ce priveşte „stilul“ adoptat, acesta depinde de tipul activităţii desfăşurate de clienţi, de cine îi vizitează, de ce produse vând sau ce servicii prestează. La firmele profesioniste de amenajare interioară apelează, de regulă, chiriaşii sau proprietarii de spaţii de lux. În această perioadă se „poartă“ culorile calde, în special galben şi roşu.  

Pachete pentru amenajarea birourilor

CEL MAI MIC PACHET constă în următoarele servicii: igienizare, personalizare de culoare şi decorare.

UN PACHET COMPLEX poate să conţină:
• inventarierea echipamentelor
• proiectarea spaţiilor interioare – imagini virtuale realizate în programele AutoCAD, cu reprezentări 2D si 3D
• project management
• compartimentări de gips-carton sau pereţi construiţi pe structură metalică, cu panouri laminate sau din sticlă
• proiectare şi execuţie instalaţii termice, sanitare, electrice
• sisteme de iluminat – verticale sau orizontale
• tencuieli, pardoseli, tavane false
• instalare sisteme de încălzire prin pardoseală
• pictură pe zid sau pe diverse suporturi
• sistem de mobilier
• decoraţiuni interioare
• debarasarea molozului
• relocarea angajaţilor – transportul, împachetarea şi despachetarea documentelor, calculatoarelor etc.

Imaginea contează
«Amenajările urmăresc pe de o parte crearea unei imagini a companiei faţă de clienţii şi partenerii de afaceri, dar şi eficientizarea muncii şi motivarea angajaţilor.»
Irina Constantin, designer Knox Design

33-1986-54_mare.jpgFirma care a amenajat acest spaţiu, COS, are în portofoliu lucrări de birouri şi show-room-uri, pentru companii din domeniul bancar, financiar, informaţional, construcţii, real estate şi servicii

33-1987-54_mica2.jpg

Amenajarea interioara a unui birou constă nu doar în tencuieli, zugrăveli şi alte lucrări de construcţie, ci şi în furnizarea şi aranjarea mochetei, mobilierului şi chiar a plantelor, care dau viaţă încăperilor

33-1985-54_14.jpg

Potrivit specialiştilor de la Knox Design, se poartă stilulul minimalist, dar în culori îndrăzneţe şi calde, astfel încât imaginea să degaje eleganţă şi seriozitate