Update:
Grup Feroviar Român (GFR) a adus clarificări în urma sancțiunii aplicate de Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), parte a Consiliului Concurenței.
Reprezentanții GFR au subliniat că amenda nu reflectă realitatea actuală și că imobilizarea fondurilor ar putea afecta investițiile viitoare ale companiei.
„Constatăm cu regret că sancțiunea venită din partea Consiliului Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenței, are ca obiect o speță veche, care de la momentul semnalării și până în prezent a fost soluționată de Grup Feroviar Român.
În urma demersurilor noastre, care au urmat cu strictețe procedura legală de obținere a autorizației de exploatare și timpii de soluționare prevăzuți de aceasta, CFR Marfă are în prezent access pe LFI PALAS, pentru liniile 8-13.
Din această perspectivă, considerăm că amenda aplicată nu are corespondent real și ne exprimăm dezamăgirea față de faptul că aceasta ar putea imobiliza fonduri destinate unor viitoare investiții.
Având în vedere toate aceste aspecte, Grup Feroviar Român va contesta amenda, va cere suspendarea plății acesteia și va continua să investească în dezvoltarea și îmbunătățirea serviciilor pe care le oferă”, transmit reprezentanții GFR.
Știrea inițială:
Grupul Feroviar Român a fost amendat cu 3,49 milioane de lei
Grupul Feroviar Român a fost sancționat cu o amendă în valoare de 3,49 milioane de lei întrucât nu a respectat măsurile impuse de organismul național de reglementare și nu a permis accesul tuturor operatorilor de transport feroviar la infrastructurile de servicii pe care le operează în stația CF Palas din zona Portului Constanța. Consiliul Național de Supraveghere din Domeniul Feroviar (CNSDF), din cadrul Consiliului Concurenței, a fost cel care a aplicat amenda.
În octombrie 2023, CNSDF a decis, ca urmare a unei plângeri a CFR Marfă, ca Grup Feroviar Român SA (GFR) și Trans Expedition Feroviar SRL (TEF) să acorde, în condiții echitabile, nediscriminatorii și transparente, dreptul de acces tuturor operatorilor de transport feroviar la infrastructurile de servicii din stația CF Palas și la serviciile oferite în cadrul acestor infrastructuri. Astfel că, Grupul Feroviar Român trebuia să publice descrierea infrastructurilor de servicii din stația CF Palas, a serviciilor oferite în cadrul acestor infrastructuri și tarifele percepute, inclusiv informații privind procedura de coordonare și criteriile de prioritizare, pentru maximizarea capacității disponibile, să recalculeze și să publice tarifele pentru serviciile oferite în cadrul acestor infrastructuri.
„GFR nu a implementat integral măsurile impuse de CNSDF, motiv pentru care a fost sancționat. CNSDF va continua monitorizarea modului în care compania respectă legislația și va aplica amenzi suplimentare în cazul în care GFR nu asigură acces nediscriminatoriu operatorilor de transport feroviar”, au informat reprezentanții Consiliului Concurenței.
Despre Grup Feroviar Român SA (GFR)
GRUP FEROVIAR ROMAN (GFR) este entitatea fanion a GRAMPET GROUP, cel mai mare holding feroviar privat din Uniunea Europeană (UE). GRUP FEROVIAR ROMAN (GFR) este o companie cu capital românesc 100% privat. A devenit unul dintre principalii jucători de pe piaţa concurenţială de transport feroviar de marfă din România și lider naţional al transporturilor feroviare de produse petroliere.
Și-a început activitatea în anul 2001 ca operator de manevră. Un an mai târziu, a debutat ca furnizor de transport feroviar. În anul 2006, a efectuat primul transport internaţional. Din anul 2010 și până acum operează prin toate frontierele de stat ale României.
Este membră a tuturor organizaţiilor internaţionale reprezentative și are acorduri de colaborare atât cu operatorii feroviari de stat, cât și cu operatorii feroviari privaţi din Bulgaria, Ungaria, Slovacia, Cehia, Polonia, Austria și Germania.