Lipsa unei cantități de carburant îndestulătoare în rezervor nu duce doar la pana prostului sau la daune la motor, ci și la potențiale amenzi pentru șoferi. Așadar, conducătorii auto trebuie să fie atenți la nivelul combustibilului din rezervor.
Cine este neatent la nivelul de carburant ia amendă
Atenție la nivelul de carburant din rezervor! Cine nu verifică asta, poate lua amendă. Toți șoferi care circulă pe șoselele din Germania trebuie să se conformeze acestor reguli. Legiuitorul german s-a gândit la situația în care șoferii care pleacă la drum și nu au destul combustibil pot ajunge la ceea ce la noi este cunoscut în popor drept „pana prostului”. Iar asta ar aduce blocarea unei benzi de circulație.
Este foarte important să luați în calcul martorii de pe bord. Iar atunci când nivelul de combustibil din rezervor se apropie de zero și semnalizarea avertizează că este timpul să alimentați, să opriți de urgență la prima stație de carburant.
Experții de la „ADAC” recomandă alimentarea imediată a vehiculului atunci când rezervorul ajunge la aproximativ un sfert din capacitatea sa. Așteptarea până când semnalul de avertizare se aprinde pe bord poate prezenta riscuri majore. Dacă un șofer cu puțin combustibil rămâne blocat în trafic sau întâlnește obstacole care necesită ocolire, combustibilul se poate epuiza rapid. Devenită inoperabilă, mașina rămâne imobilizată în carosabil. Pentru această abatere, în Germania se dă amendă.
Cu toate acestea, problemele legate de căutarea urgentă a combustibilului sau deteriorarea motorului nu sunt singurele consecințe negative. Conducătorii care sunt depistați fără combustibil pot fi amendați.
Situații critice pot apărea, în special atunci când vehiculul se oprește pe autostradă. Sau pe un drum expres. Capacitatea rezervorului variază de la un vehicul la altul. Iar șoferii care închiriază mașini ar trebui să fie atenți la acest aspect.
Legea germană este foarte drastică
Dacă se epuizează combustibilul pe autostradă sau pe un drum expres și mașina trebuie să se oprească pe aceste tipuri de drumuri, se aplică o amendă de 35 de euro, deoarece staționarea nu este permisă pe astfel de trasee.
Șoferii au doar trei minute la dispoziție pentru a umple rezervorul, ceea ce poate fi realizat folosind un recipient cu combustibil de rezervă. Cu toate acestea, dacă oprirea durează mai mult de trei minute, se consideră că este vorba de parcarea vehiculului.
Parcarea pe autostradă sau pe drumurile expres este sancționată cu o amendă de 70 de euro, conform „catalogului amenzilor” – Bußgeldkatalog. Drumurile expres, cunoscute și sub numele de „Kraftfahrstraße”, au scopul de a permite călătorii mai rapide pe teritoriul național și funcționează într-un mod similar cu autostrăzile, deși de obicei nu sunt la fel de bine dezvoltate.