Într-un comunicat remis BBC organizaţia britanică pentru respectarea drepturilor de confidenţialitate (ICO) a menţionat că Talk Talk nu a luat măsuri de protecţie cibernetice suficiente permiţând unui hacker să acceseze cu uşurinţă datele clienţilor, scrie Agerpres.
Investigaţia desfăşurată de ICO a scos la iveală faptul că atacul asupra companiei desfăşurat în luna octombrie a anului trecut ar fi putut fi împiedicat dacă cei de la Talk Talk ar fi luat măsuri de bază pentru a proteja informaţiile clienţilor, arată ICO într-un comunicat.
Atacul cibernetic a avut loc în perioada 15-21 octombrie şi a condus la expunerea datelor a 156.959 de clienţi ai companiei telecom, incluzând nume, adrese, date de naştere, numere de telefon şi adrese email.
Potrivit ICO, în cazul a 15.656 de cazuri hackerul a accesat şi detaliile de conturi bancare ale utilizatorilor.
Este cea mai mare amendă acordată de ICO pe teritoriul Marii Britanii vreodată, limita maximă pentru astfel de amenzi fiind stabilită la 500.000 de lire. Contactaţi de BBC, cei de la Talk Talk s-au declarat dezamăgiţi de amendă pentru că ei susţin că au cooperat pe deplin pe durata investigaţiei cu ICO. Amenda record pe care am dat-o este un avertisment pentru alţii pentru că securitatea cibernetică nu este o chestiune IT, ci este o chestiune care trebuie discutată în sala de şedinţă. Companiile trebuie să fie vigilente, a spus Elizabeth Denham, comisar pentru informaţie la ICO.