Netflix contestă amenda aplicată de autoritatea olandeză pentru protecția datelor

Netflix a anunțat că a făcut apel împotriva unei amenzi primite din partea Autorității olandeze pentru protecția datelor (AP), susținând că a cooperat cu autoritățile și că și-a modificat deja politicile de confidențialitate.

Potrivit AFP, compania a subliniat că a depus eforturi pentru a aduce mai multă claritate în ceea ce privește utilizarea datelor personale ale clienților.

Netflix
SURSA FOTO: Dreamstime

Motivul sancțiunii

AP a precizat că, în perioada 2018-2020, Netflix nu a oferit suficiente informații utilizatorilor despre modul în care datele lor erau gestionate. Mai mult, declarațiile furnizate de companie au fost considerate neclare în anumite privințe.

„O companie de asemenea dimensiuni, cu o cifră de afaceri de miliarde și clienți la nivel global, trebuie să explice în mod adecvat cum gestionează datele personale ale acestora”, a declarat Aleid Wolfsen, președintele AP.

El a accentuat că transparența este esențială, mai ales atunci când utilizatorii solicită explicații suplimentare.

Măsuri corective

În urma investigației inițiate acum mai bine de cinci ani, Netflix și-a actualizat declarația de confidențialitate și a îmbunătățit comunicarea privind utilizarea datelor personale ale clienților.

Platforma susține că a lucrat proactiv pentru a respecta cerințele autorităților și a adus clarificări suplimentare.

netflix
SURSA FOTO: Pexels.com

Poziția Netflix

Un purtător de cuvânt al companiei a declarat pentru AFP că Netflix rămâne în dezacord cu decizia autorităților olandeze și a făcut apel împotriva sancțiunii.

„De la începutul acestei investigații, am cooperat cu AP și am evoluat constant politicile noastre pentru a oferi mai multă transparență membrilor noștri”, a afirmat reprezentantul.

Netflix crește prețurile pe măsură ce impulsul din partajarea parolelor se estompează

Netflix începe să crească prețurile în unele țări, pe măsură ce creșterea determinată de măsurile împotriva partajării parolelor începe să se diminueze.

Gigantul de streaming de filme și seriale a anunțat că a mărit deja abonamentele în Japonia și în anumite părți ale Europei, Orientului Mijlociu și Africii în ultima lună.

Modificările din Italia și Spania sunt acum implementate treptat.

În cel mai recent raport, Netflix a anunțat că a adăugat 5,1 milioane de abonați între lunile iulie și septembrie – peste așteptări, dar cel mai mic câștig din ultimul an.

Compania este presată să arate investitorilor ce va alimenta creșterea în anii următori, deoarece atingerea unei noi baze de abonați devine mai dificilă pe fondul unei acoperiri deja masive.

Ultima dată când Netflix a observat semne de încetinire, în 2022, a lansat măsuri pentru a opri partajarea parolelor și a introdus o opțiune de streaming nouă, susținută de reclame.

Măsurile de restricționare au generat un nou val de creștere

Compania a adăugat peste 45 de milioane de noi membri de anul trecut și are în prezent 282 de milioane de abonați la nivel global.

Analiștii estimează că reclamele vor deveni, în cele din urmă, o sursă importantă de venit pentru Netflix.

Totuși, pentru moment, Netflix a declarat că este „la început de drum” și a avertizat că nu se așteaptă ca acest lucru să contribuie semnificativ la creștere până anul viitor, chiar dacă mulți abonați optează pentru planul susținut de reclame.