Consiliul Concurenţei a anunţat miercuri că a câştigat definitiv procesul cu Parmalat România, după ce Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie (ÎCCJ) a confirmat definitiv încălcarea Legii concurenţei de către Parmalat România prin participarea la o înţelegere anticoncurenţială având ca obiect înţelegeri pentru fixarea preţurilor între retaileri şi furnizorii acestora şi a menţinut amenda aplicată companiei, în valoare de 269.852 lei (61.330 euro).
În ianuarie 2015, Consiliul Concurenţei a anunţat că a sancţionat 25 de companii de pe piaţa comercializării produselor alimentare (patru retaileri şi 21 de furnizori ai acestora) cu amenzi în valoare totală de 154.029.538 lei (aproximativ 35 milioane euro).
Amenda a fost aplicată pentru fixarea preţurilor între retailerii Metro, Real, Selgros, Mega Image şi furnizorii acestora, în perioada 2005-2009, potrivit autorităţii.
Argus, Delaco Distribution şi Granddis au recunoscut fapta şi nu au atacat decizia Consiliului Concurenţei în instanţă, în timp ce restul companiilor au contestat decizia de sancţionare.
În cazul companiilor Albalact SA şi Prodlacta SA, ÎCCJ a confirmat definitiv încălcarea Legii concurenţei şi a menţinut valoarea amenzii aplicate, însă pentru Albalact amenda a fost redusă de la 2.199.507 lei la 1.777.380 lei.