Unde vor fi amplasate și ce planuri are Poliția Rutieră
Poliția Rutieră din România va implementa 700 de radare fixe pe drumurile din țară, însă în județul Iași va funcționa un singur astfel de radar, cel puțin deocamdată. Chiar și așa, șoferii ieșeni ar putea să aibă o perioadă de „noroc”, dat fiind că Poliția Rutieră va folosi și camerele de monitorizare ale Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) pentru sancționarea acestora, inclusiv camerele amplasate la Lețcani, Popricani și Moțca.
Radarele pe trepied și camerele fixe ale CNAIR
De la începutul lunii martie, Poliția Română a început să utilizeze un sistem modernizat de sancționare, prin trimiterea de radare pe trepiede și carduri speciale ce permit transmiterea directă a imaginilor la Direcția Rutieră București. Astfel, amenzile vor fi expediate prin poștă, fără ca șoferii să fie opriți pe loc.
În județul Iași, polițiștii rutieri utilizează șapte radare TruCam, însă până acum acestea erau operate manual, cu șoferii opriți pe loc.

Cu toate acestea, autoritățile au decis să folosească un singur radar din noile sisteme de 700, care vor fi instalate în întreaga țară.
La Iași, acest radar va fi utilizat pe o perioadă limitată de timp pe drumurile locale, iar restul vor rămâne nefolosite din cauza lipsei cardurilor necesare conectării la sistemul Direcției Rutiere.
În plus, până la sfârșitul anului, Poliția Rutieră va putea utiliza toate camerele fixe ale CNAIR pentru a sancționa șoferii, ceea ce ar putea duce la un număr semnificativ de amenzi în zonele-cheie din județ.
Impactul noilor radare pe drumurile din România
În ceea ce privește noile măsuri de monitorizare, 700 de radare pe trepiede vor fi amplasate pe drumurile cu cele mai multe accidente din România, inclusiv DN1, DN2, DN6, DN7 și DN17, iar 400 de radare fixe vor fi montate pe autostrăzi și drumuri naționale.
Aceste dispozitive vor permite detectarea automată a încălcărilor, iar sancțiunile vor fi expediate prin poștă, fără a opri șoferii.
În cazul în care proprietarul vehiculului nu oferă informațiile despre șoferul responsabil, acesta riscă două amenzi: una pentru viteză și alta pentru refuzul furnizării datelor. Furnizarea de informații false poate duce chiar la dosar penal pentru fals în declarații.
Măsurile fac parte din proiectul e-Sigur, care are ca scop creșterea siguranței rutiere, dar și provocări în identificarea corectă a șoferilor sancționați.