USLM avertizează că ar putea urma o grevă generală și la metrou. Supărarea este legată de faptul că negocierile pentru noul Contract Colectiv de Muncă au eșuat. Mai exact, nu s-a reușit să se obțină majorarea de 33 %, iar peste 5000 de salariați au rămas fără CCM.
,,Astăzi la nivelul metroului bucureștean situația este încordată, iar activitatea este blocată parțial. În primul rând din cauza faptului că de o bună perioada de timp furnizorul de mentenanță al trenurilor de metrou și (ne)furnizorul trenurilor pentru magistrala V Drumul Taberei – Eroilor nu asigura trenuri suficiente pentru programul de circulație stabilit. De aici disconfortul creat călătorilor. Situația se poate agrava, în sensul că activitatea se poate bloca total. Cauza fiind blocarea negocierilor colective de muncă., a transmis USLM printr-un comunicat.
De la greva de avertisment la greva generală
Potrivit sindicaliștilor, în acest moment sunt îndeplinite condițiile declanșării conflictului colectiv de muncă la nivel de Metrorex, fapt ce poate conduce, urmând toți pașii legali, până la greva de avertisment și chiar la greva generală.
„Salariații Metrorex solicită să le fie acordat respectul cuvenit pentru muncă pe care o depun pentru a transporta zilnic peste 430 000 de călători, rapid, confortabil și mai ales în siguranță. De aceea membrii USLM nu pot acceptă că, pentru muncă depusă, în condițiile specifice metroului, o muncă cu un caracter unic la nivel național să le fie afectate drepturile ce li se cuvin pentru muncă prestată și mai ales menținerea nivelului de trăi, pentru faptul că își pierd sănătatea în subteranul Capitalei .Vom comunica presei și prin intermediul acesteia călătorilor evoluția situației conflictuale apărută la Metrorex”, au mai spus aceștia.
Metrorex are două mari probleme
Dintre companiile feroviare subordonate Ministerului Transporturilor, salariații Metrorex au cele mai mari venituri. Câștigul mediu lunar brut/salariat fiind de 12.444 lei, mai mult decât au cei de la CFR Infrastructură, CFR Marfă sau Călători.
„La acest moment, Metrorex are două mari probleme, lipsa de personal și lipsa de finanțare. Conform reglementărilor e nevoie de aproximativ 6.500 de salariați, dar noi suntem astăzi 5.100. Statul nu asigură subvenția pentru a fi 6.500 de salariați. De 10 ani, pentru cheltuieli de exploatare primim doar 73% din necesar, primul criteriu al activității noastre este siguranța călătorului… Știam că va fi inaugurată stația Tudor Arghezi, este foarte bine că ne extindem, dar cu ce personal? Dacă noi ne cârpim să ajungem cu oamenii unde trebuie… Acum Metrorex nu are personal pentru stație. Cum să te duci cu personal pe care îl angajezi să facă serviciu la o nouă stație. E nevoie de cel puțin 60 de persoane. Va fi nevoie ca oamenii să fie relocați”, a susținut Marian Artimon în condițiile negocierilor pentru CCM.