ANPC a făcut ravagii pe litoral: Amenzi de peste 12 milioane de lei în sezonul estival

ANPC

Sursă: Inquam Photos / Alexandra Pandrea

În cadrul acțiunii Comandamentul Litoral, desfășurată în vară de ANPC (Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor), au fost aplicate aproape 2.500 de amenzi. Acestea au fost în valoare totală de peste 12 milioane de lei.

ANPC a dat amenzi grele pe litoral

ANPC a desfășurat, în această vară, acțiunea Comandamentul Litoral. Instituția a anunțat că a desfășurat la malul mării activități de control în cadrul structurii speciale. Ele au fost dedicate supravegherii pieței, în perioada de vacanță de vară.

Echipele de comisari ANPC au realizat 2.120 acțiuni de control. Ele au fost structurate pe mai multe domenii. Acestea au fost produse alimentare: 260, produse nealimentare: 467, servicii alimentare (alimentație publică): 523, servicii nealimentare (cazare, agrement, plajă): 853.

Pentru neregulile constatate, au fost aplicate 2.496 amenzi contravenționale. Valoarea totală a amenzilor a fost de 12.296.580 lei, și 1.662 avertismente. De asemenea, s-a dispus oprirea definitivă de la comercializare a produselor neconforme. Valoarea a fost de circa 1 milion lei și oprirea temporară a prestării de servicii, până la remedierea deficiențelor, pentru 220 unități.

Amenzi pentru lanțul Mega Image

În cursul lunii septembrie, ANPC a amendat cu 5,65 milioane de lei 500 de unități din lanţul Mega Image. În urma controalelor au fost constatate mai multe abateri de la legislație.

Printre cele mai frecvente abateri s-au numărat neconcordanţe între preţul produsului la raft şi preţul acestuia la casa de marcat. Sau inducerea în eroare a consumatorilor, nefiind precizate pe eticheta de la raft ingredientele exacte conţinute. Nerespectarea regimului promoţiilor (comercializarea produselor ambalate multipack, fără a exista la vânzare produsul, pentru a se verifica preţul singular, neafişarea datei de început a promoţiei, lipsa informaţiilor cu privire la perioada de desfăşurare a promoţiilor), diferenţe între cantitatea netă marcată pe ambalaj şi cea reală a produsului, comercializarea unor produse cu termenul de valabilitate/data de minimă durabilitate expirat/expirată sau data-limită de consum/data durabilităţii minimale depăşită.

Totodată, au fost constatate şi alte nereguli precum nerespectarea condiţiilor de depozitare, păstrare şi expunere la comercializare, schimbarea stării termice iniţiale a produselor, comercializarea unor produse alimentare care prezentau semne organoleptice de alterare şi comercializarea unor produse alimentare cu miros şi gust urât sau pete de mucegai.

„Suntem obligaţi să analizăm permanent de la calitatea legumelor şi fructelor, până la condiţiile de comercializare, inclusiv diferenţele de preţ ale produselor de la raft, la casa de marcat. Vrem, în felul acesta, să transmitem un mesaj ferm legat de tot ceea ce înseamnă drepturile consumatorilor.

Din păcate, pare că nu reuşim să ne facem înţeleşi şi, permanent, sunt invocate abuzurile Autorităţii noastre când, de fapt, îşi doresc să mascheze realitatea. La ei acasă se poate să le respecte, la noi pare că nu”, a declarat Horia Constantinescu, preşedinte ANPC.