O sută de unităţi de cazare, de alimentaţie publică, unităţi de agrement şi plaje au fost verificate la sfârşitul acestei săptămâni de echipe ale Ministerului Turismului, fiind date mai multe sancţiuni contravenţionale în valoare de 66.000 de lei, a declarat ministrul de resort, Elena Udrea.
Ministrul Turismului, Elena Udrea, a anunţat, sâmbătă, în staţiunea Mamaia, că 26 de unităţi din cele o sută verificate au fost sancţionate contravenţional pentru diferite nereguli, iar un hotel de trei stele din sudul litoralului a fost declasificat.
„În urma acestui control, am reuşit să verificăm în acest weekend o sută de unităţi de turism, dintre care unităţi de cazare, de alimentaţie publică, plaje, unităţi de agrement. Dintre acestea, 26 au fost sancţionate contravenţional, a fost declasificată o unitate şi au fost aplicate amenzi de 66.000 de lei”, a afirmat Elena Udrea.
S-au înmulţit neregulile pe litoral
Ea a precizat că a crescut în ultima perioadă numărul turiştilor care apelează la numărul gratuit „Tel Verde” şi care semnalează diferite nereguli pe litoral.
„A crescut şi numărul celor care apelează la «Tel Verde» serviciu gratuit pus la dispoziţie de Ministerul Turismului. Turiştii care reclamă îndeosebi neconcordanţe între serviciile şi produsele achiziţionate şi cele pe care le găsesc aici, reclamă zgomotul care îi deranjează noaptea, zgomot care provine de la terase, de la cluburile care funcţionează pe durata nopţii, care continuă să nu îşi modereze zgomotul în concordanţă cu normele de mediu. De asemenea, mai sunt reclamaţii referitoare la calitatea serviciilor care le sunt prestate”, a explicat Udrea.
Udrea: Criza schimbă comportamentul turiştilor
Ea s-a declarat mulţumită de faptul că în acest weekend sunt pe litoral 120.000 de turişti şi a mai spus că 70 la sută din locurile de cazare de pe litoral au fost deja vândute pentru luna august. Udrea susţine că s-a schimbat comportamentul turistului român care preferă vacanţe mai scurte, dar mai dese.
„Comportamentul turistului român s-a schimbat în această vară, în primul rând din cauza crizei economice. Turiştii aleg să-şi facă mai multe vacanţe mai scurte, motiv pentru care sperăm să îi convingem să viziteze, în afara de litoralul românesc, şi alte destinaţii de turism româneşti”, a explicat ministrul Turismului.
Udrea a spus că a fost lansată pe litoral campania outdoor „Turist în România”, care promovează şi alte destinaţii din ţară.
„Suntem la debutul campaniei de outdoor «Turist în România» pe litoral, s-au afişat panouri cu destinaţii turistice româneşti, altele decât litoralul, care se adresează celor ce se află în acest moment la mare. Încercăm să-i convingem ca a doua parte a vacanţei să o facă în Bucovina, în Maramureş, la munte sau în Delta Dunării”, a mai afirmat Udrea.
SURSA: Mediafax