Controalele s-au derulat în perioada 30 ianuarie – 8 februarie 2017 în Bucureşti, iar pe lista neconformităţilor descoperite de cei 15 inspectori ai Departamentului Supraveghere de Piaţă (DSP) s-au aflat: lucrări de reparaţii auto fără autorizaţie tehnică sau în afara domeniului autorizat, neefectuarea şi nemenţinerea dovezilor sau neînregistrarea rezultatelor inspecţiilor finale, nerespectarea prevederilor legale privind acordarea garanţiei la lucrările efectuate, respectiv a certificatelor de garanţie, nemenţinerea condiţiilor iniţiale de autorizare (lipsă verificări metrologice, atestat şef service expirat, lipsă personal calificat şi instruit) sau autorizaţii expirate.
În urma controalelor RAR, au fost aplicate 82 de sancţiuni contravenţionale, în valoare totală de peste 200.000 de lei.
'Instituţia noastră recomandă agenţilor economici să respecte în totalitate autorizaţia emisă de RAR, având în vedere că aceasta reprezintă capabilitatea tehnică a service-ului de a efectua reparaţii, astfel încât vehiculul să corespundă condiţiilor tehnice impuse pentru admiterea în circulaţie. Registrul Auto Român a constatat o creştere a sesizărilor din partea clienţilor nemulţumiţi de reparaţii la vehicule. Regia va lua act de fiecare plângere în parte şi va acţiona în consecinţă prin controale dedicate la faţa locului. Pentru a evita neplăcerile, RAR le recomandă clienţilor să se îndrepte către service-uri autorizate, a căror listă o pot găsi pe site-ul www.rarom.ro. Pentru a nu avea surprize neplăcute le sugerăm clienţilor să verifice totodată şi pentru ce activităţi specifice este autorizat un anumit service, înainte să ducă maşina la reparat', se menţionează în comunicatul citat.
Reprezentanţii RAR subliniază, de asemenea, că 'orice intervenţie la vehicul trebuie să se efectueze doar în baza unei comenzi, deschisă la introducerea vehiculului în reparaţie, iar contravaloarea facturii prestaţiei să evidenţieze lucrările efectuate'.
Registrul Auto Român este organismul tehnic de specialitate, înfiinţat în anul 1991, desemnat de Ministerul Transporturilor ca autoritate competentă în domeniul vehiculelor rutiere, siguranţei rutiere, protecţiei mediului înconjurător şi asigurării calităţii.
AGERPRES