Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor a desfăşurat, în perioada 27 februarie -10 martie 2017, o acţiune de verificare a respectării prevederilor legale la comercializarea produselor cosmetice, inclusiv la comerţul online, iar în urma controalelor a aplicat amenzi de peste un milion de lei, potrivit unui comunicat al autorităţii.
ANPC precizează că au fost verificaţi 897 de operatori economici, din care 890 cu vânzare directă şi 7 cu vânzare online. La 555 din cei 897 controlaţi, reprezentând 61,87 %, s-au depistat abateri de la prevederile legale. Pentru abaterile constatate, operatorilor economici li s-au aplicat 653 de sancţiuni, din care 305 avertismente şi 348 amenzi contravenţionale. Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 1.097.850 lei.
Conform ANPC, s-au dispus 277 de măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru produse cosmetice în valoare de 203.269 lei şi 39 de măsuri de oprire definitivă, pentru produse cosmetice cu data de minimă durabilitate depăşită (expirate), în valoare de 7.753 lei, la vânzarea directă şi 5 măsuri de remediere (de corectare sau completare a informaţiilor conţinute de site-urile de publicitate la care s-au depistat abateri), la vânzarea online.
Potrivit ANPC, au fost verificaţi 890 de operatori economici cu vânzare directă, valoarea totală a produselor cosmetice controlate a fost de 2.652.822 lei. La 550 de operatori economici dintre cei 890 controlaţi, reprezentând 61,79 %, s-au depistat abateri de la prevederile legale. Valoarea totală a produselor cosmetice cu abateri a fost de 287.992 lei.
Pentru abaterile constatate, operatorilor economici li s-au aplicat 647 de sancţiuni, din care 302 avertismente şi 345 amenzi contravenţionale. Valoarea totală a amenzilor aplicate a fost de 1.088.850 lei. S-au dispus 277 de măsuri de oprire temporară de la comercializare pentru produse cosmetice în valoare de 203.269 lei şi 39 de măsuri de oprire definitivă, pentru produse cosmetice cu data de minimă durabilitate depăşită (expirate), în valoare de 7.753 lei.
ANPC menţionează că a constatat, printre altele, deficienţe cu privire la informarea consumatorilor/etichetarea produselor cosmetice. Potrivit autorităţii. s-au constatat abateri privind informarea consumatorilor la 125 de operatori economici, din judeţele Alba, Arad, Argeş, Bacău, Bihor, Braşov, Brăila, Caraş-Severin, Călăraşi, Cluj, Galaţi, Giurgiu, Iaşi, Ilfov, Mehedinţi, Neamţ, Prahova, Satu Mare, Sibiu, Suceava, Teleorman, Vaslui, Vrancea şi municipiul Bucureşti, reprezentând 14,04% din totalul operatorilor controlaţi.
În ceea ce priveşte vânzarea online, analiza site-urilor de prezentare şi publicitate, autoritatea menţionează că au fost verificaţi 7 operatori economici cu site-uri de prezentare şi publicitate. La 5 operatori economici, reprezentând 71,42 % din totalul online controlat, s-au depistat abateri de la prevederile legale. Pentru abaterile constatate, operatorilor economici li s-au aplicat 3 avertismente şi 3 amenzi contravenţionale. Valoarea amenzilor aplicate a fost de 9.000 lei. S-au dispus 5 măsuri de remediere, prin corectarea sau completarea informaţiilor prezentate pe site-urile de prezentare şi publicitate, la care s-au constatat abateri. Agerpres