Va ninge în București! Șoferii care vor circula fără anvelope de iarnă riscă amenzi uriașe! Penalizările pot ajunge până la 2.900 de lei. Când se va așterne primul strat de zăpadă în Capitală?
La ce riscuri se expun șoferii care circulă fără anvelope de iarnă?
La ce riscuri se expun șoferii care circulă fără anvelope de iarnă? În curând, se va așterne primul strat de zăpadă în Capitală, așadar, șoferii vor fi nevoiți să circule cu anvelope de iarnă. În prezent, prețurile anvelopelor de iarnă variază între 20 lei – 40 lei, în funcție de dimensiunea cauciucurilor. Se recomandă și intrarea mașinii în service pentru echilibrarea roților, adică alți bani cheltuiți (15 lei/30 de lei, în funcție de service-ul auto).
„Vremea se va răci accentuat. Cerul va fi acoperit și pe tot parcursul intervalului vor fi precipitații, sub formă de ploaie, iar noaptea și lapoviță și ninsoare. Se vor acumula cantități de apă însemnate, ce vor depăși 20…25 l/mp. Vântul va sufla slab și moderat, cu intensificări în a doua parte a intervalului (cu rafale în general de 45…50 km/h). Temperatura maximă va fi de 6…7 grade, iar cea minimă se va situa în jurul valorii de 1 grad”, a transmis, vineri, Administrația Națională de Meteorologie (ANM).
Potrivit Codului Rutier, șoferii care circulă fără anvelope de iarnă riscă amenzi cuprinse între 1.305 lei și 2.900 lei. În plus, vor avea certificatul de înmatriculare suspendat și vor primi între 9/20 de puncte-amendă.
De ce sunt necesare anvelopele de iarnă?
De ce sunt importante anvelopele de iarnă?
Compusul special al cauciucului. Anvelopele de iarnă utilizează un compus special de cauciuc care rămâne flexibil și oferă aderență chiar și la temperaturi foarte scăzute. Acest lucru ajută la menținerea performanțelor anvelopei în condiții reci.
Designul profilat al benzii de rulare. Profilul anvelopei de iarnă este conceput pentru a oferi tracțiune sporită pe suprafețe acoperite cu zăpadă și gheață. Acest design al benzii de rulare ajută la evacuarea zăpezii și la prevenirea alunecării.
Lamelor și șanțurilor. Anvelopele de iarnă au lamele speciale și șanțuri care îmbunătățesc aderența pe suprafețele alunecoase. Aceste caracteristici contribuie la o mai bună manevrabilitate și control în condiții de iarnă.
Indicatori pentru temperatură. Anvelopele de iarnă sunt proiectate pentru a face față nu doar zăpezii și gheții, ci și temperaturilor scăzute. Ele păstrează elasticitatea la temperaturi mai joase, ceea ce le face potrivite pentru sezonul rece.
Siguranță sporită. Folosirea anvelopelor de iarnă crește siguranța conducătorului auto și a pasagerilor în condiții de iarnă. Acestea contribuie la reducerea riscului de alunecare, derapaj și accidente.
Ce se întâmplă atunci când șoferii folosesc drumurile închise din cauza ninsorii?
Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Sorin Grindeanu, le-a transmis un mesaj șoferilor, care persistă să folosească anumite drumuri, chiar dacă sunt închise din cauza ninsorilor. Îi îndeamnă să ia în considerare avertismentele emise de autoritățile române. Își pun în pericol propria viață. În plus, acțiunile lor generează cheltuieli suplimentare la bugetul statului.
„Iarna nu-i ca vara, ca să citez dintr-un predecesor de-al meu. Aici, colegii de la CNAIR cred că pot să vă răspundă mai exact şi nici nu trebuie să răspundă, trebuie să se vadă aceste lucruri pe teren. Aş face un singur apel şi asta nu-i valabil doar pentru acest weekend, ci pentru toată perioada asta de iarnă.
Aş face un apel la şoferi, la cei care insistă să folosească anumite drumuri, în momentul în care CNAIR-ul sau autorităţile anunţă că acele drumuri sunt închise, să încerce să ţină cont de anunţurile date de autorităţi, să nu circule când anumite zone, pe o perioadă de timp, sunt închise fiindcă altfel, în primul rând, îşi riscă ei viaţa şi, în al doilea rând chiar generează şi cheltuieli suplimentare şi costuri la bugetul statului”, a declarat, vineri, Sorin Grindeanu.