Producatorul de anvelope a inregistrat in prima jumatate a anului venituri de 8,4 miliarde de euro si un profit net de 436 de milioane de euro, in crestere cu 4,7%, respectiv 57,6% fata de aceeasi perioada din 2006, informeaza un comunicat Michelin. Vanzarile companiei au crescut cu 3,6%, anvelopele destinate camioanelor inregistrand cea mai mare crestere.
In prima jumatate a anului, Michelin a inregistrat o crestere a vanzarilor de anvelope noi de autovehicule de 2,8% in Europa (fara Rusia), 9,9% in America de Sud, 6,4% in Asia si 3% in Africa si Orientul Mijlociu. Vanzarile de anvelope noi de camioane au crescut cu 13,4% in Europa, 29,2% in America de Sud, 10,2% in Asia si 3,3% in Orientul Mijlociu. Compania a inregistrat o scadere a cererii atat de anvelope noi de autovehicule cat si de camioane pe piata din America de Nord in primul semestru.
Vanzarile de anvelope de autovehicule si serviciile de distributie ale acestora au produs 4,48 miliarde de dolari, vanzarile de anvelope de camioane si serviciile de distributie ale acestora au produs 2,74 miliarde de dolari, iar operatiunile de specialitate desfasurate de companie au produs 1,16 miliarde de dolari. Cele trei divizii au inregistrat o crestere a veniturilor de 2,8%, 4,5%, respectiv 13,4% fata de aceeasi perioada din 2006.
In 2007, compania estimeaza o crestere a cererii de anvelope noi pentru autovehicule si camioane usoare de 1,4% in Europa, 9,9% in America de Sud, 5,3% in Asia si 3% in Africa si Orientul Mijlociu. Totodata, Michelin estimeaza cele mai mari cresteri in ceea ce priveste anvelopele noi de camioane, de 15% in Europa, 22,3% in America de Sud, 13,9% in Asia si 2,2% in Africa si Orientul Mijlociu. Pentru piata din America de Nord, Michelin estimeaza o scadere atat a cererii de anvelope de autovehicule cat si a cererii de anvelope de camioane.
Sursa: Capital