American Airlines (AA), British Airways (BA) si Iberia au anuntat incheierea unui acord de afaceri in privinta zborurilor ce fac legatura intre America de Nord si Europa. Cei trei operatori de transport aerian intentioneaza ca in acest mod sa-si extinda cooperarea internationala.Conform acordului incheiat, companiile vor coopera din punct de vedere comercial la zborurile efectuate intre SUA si Uniunea Europeana, Elvetia si Norvegia, precum si in privinta curselor intre SUA, Mexic si Canada. In a
American Airlines (AA), British Airways (BA) si Iberia au anuntat incheierea unui acord de afaceri in privinta zborurilor ce fac legatura intre America de Nord si Europa. Cei trei operatori de transport aerian intentioneaza ca in acest mod sa-si extinda cooperarea internationala.
Conform acordului incheiat, companiile vor coopera din punct de vedere comercial la zborurile efectuate intre SUA si Uniunea Europeana, Elvetia si Norvegia, precum si in privinta curselor intre SUA, Mexic si Canada. In acelasi timp, cele trei companii vor continua sa opereze ca entitati separate. Parteneriatul va permite ca British Airways, American Airlines si Iberia sa imparta veniturile si costurile provenite din rutele transatlantice, precum si sa coopereze in privinta politicilor de pret si de marketing.
AA si BA au depus deja un dosar la Ministerul Transporturilor din SUA, pentru a primi imunitate in privinta politicii anti-trust pentru alianta creata. Aceasta va opera efectiv ca un singur operator in cazul curselor peste ocean, ceea ce inseamna ca BA si AA vor controla circa 63% din capacitatea de transport a calatorilor de pe aeroportul londonez Heathrow pe aeroportul JFK din New York. Mai mult, analistii sunt de parere ca daca demersul inaintat de cele doua companii va fi aprobat, acest lucru va reprezenta primul pas spre fuziunea lor completa.
Compania Iberia a fost si ea inclusa in documentul depus la Ministerul american al Transporturilor.
In prezent, companiile din afara SUA nu pot detine mai mult de 30 din cursele aeriene operate in aceasta tara, insa peste cativa ani, acest aspect este preconizat sa se schimbe, odata cu urmatoarea faza a liberalizarii traficului aerian.
Pe de alta parte, compania Virgin Atlantic a atacat aceasta alianta, sustinand ca dominatia BA si AA in Atlanticul de Nord va avea un caracter negativ pentru pasageri.
Pana acum, alte doua tentative de creere a unei aliante intre AA si BA au fost oprite de autoritatile ce reglementeaza concurenta.
Sursa: Times Online