Conceptul constă în comercializarea directă de produse de tip fast-food, folosind diferite modele de cart-uri, complet utilate.
Ideea de business a fost lansată pe piaţa europeană din a doua jumătate a anului 2004, odată cu importul carturilor hot-dog mobile, de tip american, în Ungaria. În prezent, franciza American Hot Dog se extinde rapid în toate ţările Europei Centrale şi de Est (Polonia, Cehia, Croaţia, Slovacia, Ungaria), prin intermediul unui master francizat, cu drept de operare a businessului şi pe teritoriul României. Numai în Ungaria funcţionează în prezent peste 150 de unităţi francizate.
Ceea ce propune franciza American Hot Dog consumatorului român este o afacere care constă în vânzarea directă de produse preparate rapid (de tip hot-dog). Pentru aceasta se folosesc remorci (carturi), confecţionate în întregime din oţel inoxidabil, ce funcţionează independent, nefiind necesară racordarea la utilităţile publice. Întregul ansamblu de cart respectă normele europene privind siguranţa alimentelor (HACCP), atât ca alcătuire, cât şi ca dotare.
Carturile pot fi folosite pentru vânzarea produselor în aer liber (târguri, pieţe, ştranduri, plaje, parcări, zone pietonale), dar şi în spaţii închise (hipermarketuri, malluri, cinematografe).
Pentru prepararea hot-dogului se foloseşte tehnologia bazată pe aburul produs de sistemul propriu al cartului, ceea ce face ca timpul de servire să fie de 1-2 minute/client. Francizorul pune la dispoziţie şase modele de carturi (cu sau fără umbrelă) de dimensiuni diferite.
Din punct de vedere financiar, investitorii naţionali interesaţi de preluarea şi operarea francizei American Hot Dog în diferite regiuni ale ţării trebuie să ştie că taxa de franciză ajunge la 550 de euro (plus TVA). Pentru a atrage potenţialii parteneri francizaţi, American Hot Dog, master francizorul oferă o reducere la taxa de intrare în franciză: în primul an aceasta nu se plăteşte. La taxa anuală se adaugă însă o taxă lunară în valoare de 150 de euro/cart/lună. Menţionăm că taxa de franciză lunară nu se aplică la o vânzare de doar 5.000 bucăţi hot-dog/lună. În categoria costurilor de start-up relevante, se mai ia în calcul şi preţul carturilor, care pot varia între 4.500 şi 8.000 de euro, în funcţie de dimensiunea acestora.