Grupul american Scripps Networks Interactive Inc. a anunţat, luni, că a ajuns la un acord pentru preluarea unui pachet de 52,7% din acţiunile TVN, cea mai mare televiziune comercială din Polonia, în ideea de a-şi extinde prezenţa în Europa.
Scripps, care deţine Travel Channel, Food Network şi alte canale TV de divertisment, va plăti 584 milioane de euro în numerar şi, de asemenea, va prelua 840 de milioane de dolari din datoriile TVN pentru a prelua participaţiile deţinute de Canal+ şi ITI Group. Ulterior, Scripps va lansa o ofertă pentru a-şi majora participaţia.
Cu un portofoliu de canale de lifestyle, divertisment şi ştiri, TVN a controlat în 2014 o cotă de 22% din piaţa de televiziune din Polonia.
"Această tranzacţie este un punct de cotitură în dezvoltarea strategică a afacerilor noastre internaţionale şi ne oferă o majorare substanţială a prezenţei noastre în Europa", a declarat directorul general de la Scripps Networks, Kenneth Lowe.
Piaţa de publicitate TV din Polonia a înregistrat anul trecut o creştere de aproape 6%, până la 3,8 miliarde zloţi (965,7 milioane de dolari), potrivit firmei Starlink, peste media globală de creştere de 5,4%.AGERPRES