Per total, vânzările din retail au crescut cu 16%, iar suma medie cheltuită de fiecare cumpărator este de aproape 400 de dolari, în creştere faţă de aceeaşi perioadă din 2010, când suma a fost de circa 365 de dolari, potrivit unui studiu efectuat de BIGresearch.
Pe online, vânzările realizate cu ocazia Black Friday au crescut cu 26%, până la 816 milioane de dolari, şi cu 18%, până la 479 milioane de dolari cu ocazia Zilei Recunoştinţei, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit firmei de research ComScore.
Cumpărătorii au vrut să profite astfel de reducerile unor retaileri importanţi precum Gap, Wal-Mart sau Toys "R" Us, iar cele mai mari vânzări au fost înregistrate în domeniul produselor electronice, la haine şi încălţăminte.
În condiţiile în care şomajul este de circa 9%, aceste rezultate arată o dorință puternică a americanilor care au job de a cheltui mai mult decât anul trecut, ceea ce indică o revenire semnificativă a consumului în ciuda unui climat economic instabil.