Americanii au asaltat mall-urile în acest week-end, după Black Friday, şi au cumpărat bunuri şi servicii de peste 52 de miliarde de dolari cu ocazia Zilei Recunoştinţei, potrivit Bloomberg.
Per total, vânzările din retail au crescut cu 16%, iar suma medie cheltuită de fiecare cumpărator este de aproape 400 de dolari, în creştere faţă de aceeaşi perioadă din 2010, când suma a fost de circa 365 de dolari, potrivit unui studiu efectuat de BIGresearch.
Pe online, vânzările realizate cu ocazia Black Friday au crescut cu 26%, până la 816 milioane de dolari, şi cu 18%, până la 479 milioane de dolari cu ocazia Zilei Recunoştinţei, faţă de aceeaşi perioadă a anului trecut, potrivit firmei de research ComScore.
Cumpărătorii au vrut să profite astfel de reducerile unor retaileri importanţi precum Gap, Wal-Mart sau Toys "R" Us, iar cele mai mari vânzări au fost înregistrate în domeniul produselor electronice, la haine şi încălţăminte.
În condiţiile în care şomajul este de circa 9%, aceste rezultate arată o dorință puternică a americanilor care au job de a cheltui mai mult decât anul trecut, ceea ce indică o revenire semnificativă a consumului în ciuda unui climat economic instabil.