Compania Royal Ahold NV (originar din Olanda) si grupul Delhaize (din Belgia) au inregistrat in anul trecut cresteri peste asteptari in SUA. Lanturile de retail Stop&Shop (detinut de Royal Ahold) si Food Lion (al Delhaize) si-au atras clientela in anul 2008 prin produsele alimentare ieftine. Astfel, vanzarile Stop&Shop au crescut cu 4% in ultimul trimestru al anului, in timp ce analistii de profil se asteptau la o crestere mai moderata, de doar 3,6%. Food Lion a inregistrat o crestere de 2,9% in acelasi interval, procent mai mare decat 2,2% cat se prognozase in piata.
Reteta celor doua lanturi de magazine coordonate din Europa a fsot simpla: au remodelat magazinele, au redus din preturi si au introdus in rafturi mai multe produse sub brand propriu, ieftine prin definitie. Potrivit lui Pascale Weber, analist la KBC Securities din Bruxelles, „Ahold si Delhaize au mizat pe faptul ca americanii au avut venituri mai mici si ca au preferat sa isi cumpere mancare pentru acasa, decat sa se mai duca in fiecare seara la restaurant”.
Studiile de piata din SUA confirma aceasta tendinta. Cel mai recent studiu, realizat de America’s Research Group si de UBS au demonstrat ca 29% dintre consumatorii americani au cumparat produse alimentare la reduceri, prin comparatie cu 18% cat s-a inregistrat in urma cu un an.
Delhaize este prezent in Romania prin hypermarketurile Cora si supermarketurile Mega Image.