al societatilor care detin licentele pentru Pro TV, Acasa TV, Pro TV International si Pro Cinema. Totodata, CME si-a redus participarea in Media Pro SRL (care detine licenta Pro FM si Info Pro) de la 44% la 20%. Modificarea a fost facuta la sfarsitul lunii martie 2004, ca urmare a prevederilor Legii Audiovizualului.Documentul insereaza un lucru foarte important. In luna martie a.c., Adrian Sarbu a preluat de la Ion tiriac controlul societatii Rootland Trading Limited. Raportul nu detaliaza aceas
al societatilor care detin licentele pentru Pro TV, Acasa TV, Pro TV International si Pro Cinema. Totodata, CME si-a redus participarea in Media Pro SRL (care detine licenta Pro FM si Info Pro) de la 44% la 20%. Modificarea a fost facuta la sfarsitul lunii martie 2004, ca urmare a prevederilor Legii Audiovizualului.Documentul insereaza un lucru foarte important. In luna martie a.c., Adrian Sarbu a preluat de la Ion tiriac controlul societatii Rootland Trading Limited. Raportul nu detaliaza aceasta tranzactie, dar presa din Romania a comentat in ultimul an ca intre tiriac si Sarbu exista un conflict si ca vanzarea lui Rootland catre directorul Pro TV ar putea pune capat disensiunilor. La sfarsitul lunii martie a.c., CME a cumparat de la Rootland un pachet de 14 procente din Media Pro International (MPI) si din Pro TV, astfel ca participarea americanilor a ajuns la 80% in fiecare din aceste firme. Pretul tranzactiei s-a ridicat la 20,3 milioane de dolari, din care 16,9 milioane de dolari au fost platite cash. Restul banilor s-a constituit in imprumuturi rambursabile (pentru care Adrian Sarbu a garantat personal spune raportul) pentru casa de filme Media Pro Pictures (1,6 milioane de dolari) si firma Inter Media (1,8 milioane de dolari). Valoarea tranzactiei s-a stabilit dupa un raport independent de evaluare care a luat in calcul, in special, castigurile viitoare ale firmelor MPI si Pro TV SA.In prezent, americanii de la CME detin 80 de procente in Pro TV SA si in MPI. Pro TV SA detine 21 de licente locale Pro TV si licentele de satelit pentru Acasa, Pro TV International si Pro Cinema, iar MPI este o firma prestatoare de servicii. Pachetul de actiuni le permite americanilor sa numeasca trei dintre cei cinci membri ai Consiliului de Administratie din fiecare companie. Totusi, desi au majoritatea, „in ceea ce priveste anumite chestiuni financiare si de corporate este nevoie de votul afirmativ al lui Adrian Sarbu”, se precizeaza in raportul CME pentru primul trimestru al anului. Sarbu ramane directorul general al operatiunilor CME din Romania. Americanii ar putea cumpara integral Pro TV pana in anul 2009. CME a agreat sa incheie o intelegere cu Sarbu pentru preluarea restului de actiuni. Astfel, spune documentul, intre martie 2006 si martie 2009, Adrian Sarbu poate sa vanda un pachet de 5% din actiunile pe care le detine direct sau prin firma Rootland. Din martie 2009, directorul general al Pro TV poate vinde americanilor restul de actiuni.CME pare multumit de rezultatele pe care companiile sale le-au obtinut in Romania. Veniturile nete pentru primul trimestru din 2004 au crescut cu 52% fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 14,085 milioane de dolari (cu aproape cinci milioane mai mult). EBITDA (veniturile inainte de aplicarea impozitelor, taxelor, amortizarilor si deprecierilor) s-a consolidat in acest trimestru, ajungand la 4,3 milioane de dolari, cu 193% mai mare decat valoarea din primele trei luni ale anului 2003, 1,4 milioane dolari. Dar si costurile de operare ale statiilor au crescut cu 1,8 milioane de dolari fata de aceeasi perioada a anului trecut, ajungand la 9,1 milioane de dolari. Cresterea s-a datorat, in primul rand, cheltuielilor mai mari in productii proprii si in achizitia de programe. In al doilea rand, si cheltuielile cu angajatii companiei au fost mai ridicate cu 500 de mii de dolari (bonusuri si cresteri salariale).Partenerii lui Adrian Sarbu sunt optimisti in ceea ce priveste piata media din tara noastra. Ei spun ca piata publicitatii TV din Romania continua sa fie una dintre cele mai dinamice din Europa de Est si estimeaza ca apropiata aderare la UE se va reflecta si in incasarile din publicitate.