Bărbaţii din Statele Unite au căzut pradă unui nou trend: vor soţii mai educate şi cu venituri chiar mai mari decât propriile câştiguri, potrivit unui studiu realizat de Pew Research Center. Astfel, raportul s-a inversat complet în ultimii 40 ani. Dacă în anii '70 bărbaţii erau cei care aveau studii superioare şi realizau cea mai mare parte a veniturilor familiei, în 2007 lucrurile stau complet diferit. Studiul arată că bărbaţii americani din ziua de astăzi pun din ce în
Bărbaţii din Statele Unite au căzut pradă unui nou trend: vor soţii mai educate şi cu venituri chiar mai mari decât propriile câştiguri, potrivit unui studiu realizat de Pew Research Center.
Astfel, raportul s-a inversat complet în ultimii 40 ani. Dacă în anii ’70 bărbaţii erau cei care aveau studii superioare şi realizau cea mai mare parte a veniturilor familiei, în 2007 lucrurile stau complet diferit.
Studiul arată că bărbaţii americani din ziua de astăzi pun din ce în ce mai mult accent pe siguranţa financiară a partenerului atunci când decid să se căsătorească. De asemenea, preferă asocierea cu o femeie care are cel puţin aceleaşi studii ca şi el.
„Ceea ce este de remarcat este că mariajul a devenit pentru bărbaţi un fel de afacere”, a declarat Richard Fry, co-autorul raportului. Studiul arată că în mai mult de jumătate dintre cuplurile căsătorite, soţii au niveluri egale de educaţie. În 28% dintre familii, femeile sunt chiar mai bine educate, în timp ce doar în 19% dintre cazuri bărbaţii au studii în plus.
Criza îi face pe americani mai materialişti
Bărbaţii continuă să fie cei care aduc cea mai mare parte a veniturilor din familie. Cu toate acestea, studiul Pew Research Center arată că acest lucru se va schimba treptat în următorii ani, soţiile având joburi mult mai bine remunerate.
Acest lucru este susţinut şi de cifre. În 2007, femeile aveau un căştig mediu de 33.000 de dolari anual, aproape 71% din cel al bărbaţilor: 46.000 de dolari anual.
„Dacă în anii ’70 un bărbat ar fi fost foarte jenat ca soţia sa să câştige mai bine, acum el este mulţumit de acest lucru”, a declarat sociologul Andrew Cherlin.
Raportul mai arată că tendinţa ca bărbaţii să facă din căsătorie o afacere a fost influenţată şi de criză. Motivul este că o treime dintre aceştia şi-au pierdut locul de muncă de la începutul recesiunii în SUA, în timp ce numărul femeilor disponibilizate este mult mai mic.