V8-ul modelului SL 63 AMG lansat cu câteva săptămâni în urmă vi se părea „fără vlagă”? Doar dacă sunteți astronaut sau pilot de Formula 1. Poate nici în aceste cazuri. Ei bine, nemții de la Mercedes-Benz au considerat că există persoane dornice de mai mult. Și asta chiar dacă publicul-țintă nu este format din categoriile menționate mai sus. Prin urmare, au prezentat astăzi varianta actualizată, cu propulsor V12 biturbo, a modelului SL (M279).
Noua „armă de distrugere în masă” a diviziei AMG este dotată cu un motor de 6.0 litri care dezvoltă nu mai puțin de 630 CP, cu 18 CP, mai mult decât fostul SL 65 AMG, botezat M275. Pentru a putea trimite o asemenea putere către roți, germanii au fost nevoiți să modifice radical sistemul de transmisie. Acum, SL 65 AMG are în dotare modulul SPEEDSHIFT PLUS 7G TRONIC, care permite rularea la viteze mici în trepte superioare de viteză. Cutia automată cu șapte trepte are rolul de a susține fosța propulsorului și de a reduce, dacă asta mai este important pentru cineva, consumul de carburant.
Tot pentru a îmbunătăți performanțele mașinii, majoritatea componentelor sunt din aluminiu, iar anumite părți ale uzinei de forță au în compunere fibră de carbon. În plus, suspensia preluată de la 63 AMG a fost modificată astfel încât să poată ține pe șosea o mașină de numai 1.950 kg care „zboară” de la 0 la 100 km/h în numai 4 secunde. Capitolul viteză maximă pare deja neimportant, știut fiind faptul că nemții îl limitează electronic la 250 km/h.
Plin de noi tehnologii, unele menite să ajute șoferul să stăpânească bolidul iar altele să îi facă acestuia viața la bord cât mai confortabilă, SL 65 AMG include sisteme precum Airscarf, Parktronic, Attention Assist, Intelligent Light, Magic Vision Control, Neck-Pro, PRE-SAFE, sau discuri de frână ceramice.
Tot acest pachet tehnologic costă „doar” 236.334 euro și poate ajunge în garajul oricărui pretendent începând din luna septembrie a acestui an.