PRO TV a înregistrat o cifră de afaceri de 192,8 milioane de euro și un profit net de 45,5 milioane de euro în anul 2022, obținând o marjă de profit de 23%. Profitul înregistrat de PRO TV este egal cu suma profiturilor Antenelor, Kanal D și Digi, luate împreună.
Cum arată industria TV din România?
Companiile care operează cele mai mari televiziuni din țară, PRO TV SRL, Antena TV Group și Dogan Media International, au obținut vânzări și profituri substanțiale în anul 2022, însă nu s-au înregistrat creșteri semnificative în comparație cu anul precedent, transmite Libertatea.
Astfel, PRO TV SRL, care gestionează licențele televiziunilor PRO TV, Pro Cinema, Acasă, Acasă Gold și Pro Arena, a înregistrat o cifră de afaceri de 192,8 milioane de euro, în creștere cu 3,4% față de anul 2021. Profitul net al companiei, deținute de grupul financiar PPF din Cehia, a fost de 45,5 milioane de euro în 2022, în creștere cu 12,6% față de anul anterior.
Pe locul doi se află Antena TV Group, care deține Antena 1, Happy Channel, Antena Stars și ZU TV, a înregistrat un profit de 27,8 milioane de euro, în scădere cu 24% față de anul precedent. Afacerile grupului, deținut de familia Dan Voiculescu, au fost de 120,7 milioane de euro, în creștere cu 3,6% față de anul 2021.
În fine, podiumul este completat de Dogan Media International, companie deținută de grupul Dogan din Turcia, care operează Kanal D, Kanal D2 și radioul Impuls, a înregistrat un profit net de 12,6 milioane de euro în anul 2022, în scădere cu 16% față de anul anterior, și afaceri de 49,9 milioane de euro, mai mici cu 7,8% față de 2021.
Creștere notabilă pentru Digi Communications
O creștere semnificativă a înregistrat firma Campus Media, care operează televiziunea de știri Digi24 și radiourile Digi FM, Pro FM și Dance FM și este controlată de gigantul Digi Communications, fondat de Zoltan Teszari. Aceasta a înregistrat o cifră de afaceri de 20,5 milioane de euro, în creștere cu 24% față de 2021. Profitul net al companiei a fost de 4 milioane de euro, în creștere cu 9,7% comparativ cu anul precedent.
Pe de altă parte, afilierea Antenei 3 cu rețeaua americană CNN se pare că nu a fost tocmai profitabilă. Astfel, profitul net raportat de compania Antena 3 SA, care operează licența Antena 3 CNN, a fost de 456.760 euro, în scădere cu 72,4% față de 2021. Cifra de afaceri s-a majorat însă cu 11,3%, ajungând la 16,6 milioane de euro.