Criza financiara a afectat si piata de publicitate outdoor, avand in vedere ca marii clienti ai agentiilor din acest sector sunt companii multinationale. Pe acest fond am fi tentati sa credem ca alegerile electorale ar fi speranta agentiilor de outdoor. Insa jucatori din industrie spun ca nu este deloc asa.

 

Chiar daca intalnim fetele politicienilor la orice pas, iar spatiile de publicitate outdoor se vor inmulti in perioada alegerilor, specialisti din industria de profil nu se asteapta la cresterea veniturilor din publicitate. Ba mai mult, cred ca acestea va conduce la scaderea vizibilitatii campaniilor comerciale, aglomerand spatiile de publicitate.

 

“Campaniile electorale au nevoie de un numar mare de locatii intr-un timp foarte scurt, ceea ce duce la scaderea vizibilitatii campaniilor comerciale. Ca venituri, aceasta categorie de clienti, poate fi la fel ca orice alta categorie comerciala. Alegerile se inscriu in cresterea generala a pietei, fara s-o influenteze”, a declarat, pentru Capital.ro, Mihaela Paduraru, director de buying outdoor si radio la Media Direction.

 

Si Dierk Zeigert, director general al companiei News Outdoor in Romania, este de parere ca alegerile electorale nu vor avea niciun impact asupra cresterii generale a pietei de outdoor.  „Noi credem ca piata va creste, din nou, cu 15 – 20% anul acesta”, a spus el.

 

Nici reprezentanti ai Euromedia nu au precizat cu cat vor creste veniturile din publicitatea outdoor ca urmare a alegerilor. “Avand in vedere durata campaniilor electorale consideram ca nu au o  influenta majora pentru companiile de outdoor. Neexistand un sistem unitar de masurare pentru acest canal de media, nu poate fi precizat un procent exact”, au declarat acestia pentru Capital.ro.

 

Pe de cealalta parte, nici companiile RATB si Metrorex nu estimeaza cresteri ale veniturilor din publicitatea outdoor, ca urmare a alegerilor. “Nu ne asteptam la cresteri spectaculoase. Panourile publicitare vor fi mai pline decat in restul anului, dar preturile nu vor creste, vor ramane aceleasi”, a declarat, pentru Capital.ro, Constantin Ionescu, director de infrastructura al Metrorex.

 

In ceea ce priveste RATB, nu se pune problema de vreo influenta a anului electoral asupra venitului din publicitate. Motivul este simplu. RATB nu mai vinde publicitate anul acesta. “Nu avem niciun contract incheiat cu vreo agentie de outdoor pentru anul 2008. De asemenea, nu avem niciun venit din publicitate pe anul 2008”, a explicat Mihai Vladarau, sef serviciu relatii publice la RATB.

 

In concluzie, asta nu inseamna ca politicienii nu vor investi bani frumosi in promovare. Numai ca acestia nu se vor vedea in profiturilor agentiilor.